اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه خبر داد

پیشرفت 90 درصدی تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه ماه محرم در تکیه ارمغان‌خانه زنجان گفت: توسعه تکیه ارمغان‌خانه با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در حال اجراست.

پیشرفت 90 درصدی تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه

سیروس رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان برنامه‌های تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه زنجان را در ماه محرم سال جاری تشریح کرد.

وی افزود: با عنایت به استقبال گسترده عزاداران و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت از مراسم ویژه و سنتی تعزیه ارمغان‌خانه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای باشکوه‌تر برگزارشدن این آیین مذهبی صورت گرفته و قرار است با عنایت ویژه آقا اباعبدالله الحسین (ع) این مراسم امسال به صورت پرشورتر برگزار شود.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغان‌خانه افزود: مراسم تعزیه در این تکیه از اول محرم تا چهاردهم محرم با اجرای مجالس تعزیه شهادت حضرت موسی‌بن جعفر(ع)، شهادت حضرت مسلم(ع) و دو طفلان مسلم(ع)، خروج از مدینه، شهادت عابس و شوذب، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، مجلس شهادت حضرت قاسم، مجلس لشکر کشیدن حر، غارت خیمه‌های امام، شهادت حضرت رقیه و مجلس شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا در این تکیه برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم ویژه روز عاشورا بر خلاف سال‌های قبل که فقط نوبت صبح برگزار می‌شد، قرار است امسال به صورت صبح و بعداز ظهر با یک برنامه‌ریزی مناسب برگزار شود.

رستمی اضافه کرد: مراسم ویژه روز عاشورا از ساعت 9 صبح آغاز و تا اذان ظهر ادامه می‌یابد و پس از اقامه نماز ظهر عاشورا مجدداً مراسم تعزیه از ساعت 15 آغاز و تا اذان مغرب ادامه و نهایتاً مجلس با آتش زدن خیمه‌ها به پایان خواهد رسید.

وی با ذکر این مطلب که در دهه محرم به ویژه روز عاشورا همه اهالی شهر ارمغان‌خانه آماده پذیرائی از میهمانان و عزاداران حسینی هستند و درب همه منازل برای احسان به عزاداران حسینی در این ایام باز است، افزود: با مشارکت خیرین قرار است علاوه بر احسان نهار و شام از سوی مردم به صورت متمرکز نیز مراسم احسان نهار با تولیت تکیه حسینی انجام شود.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغا‌ن‌خانه در بخش دیگر از سخنان خود به توسعه و ساخت تکیه حسینی اشاره کرده و اظهار داشت عملیات توسعه تکیه حسینی از سال 1385 آغاز شده و با مشارکت مردم و کمک‌های دولتی تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده و هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه این تکیه اکنون به عنوان بزرگترین تکیه تاریخی شمال‌غرب کشور مطرح است، از مشارکت پر رنگ مردم منطقه به ویژه اهالی شهر ارمغان‌خانه و استاندار، فرماندار، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه این تکیه که بیش از 400 سال قدمت دارد، تقدیر کرد.

رستمی به برگزاری نمایشگاه عکس تعزیه ارمغان‌خانه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته با حضور بیش از 30 عکاس کشوری و استانی، سه نمایشگاه در سطح استان در شهرهای زنجان، خرم‌دره و خدابنده برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آثار عکاسان در نمایشگاه دائمی در جنب تکیه دایر است، از عکاسان و تصویربرداران نیز دعوت کرد که امسال نیز از برگزاری مراسم ویژه و سنتی تعزیه ارمغان‌خانه عکاسی و تصویربرداری کنند.

رستمی در ادامه افزود: تعزیه تکیه ارمغان‌خانه طی سال‌های گذشته در میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسیده و همه ساله در طول دهه محرم بیش از 50 هزار نفر در این مراسم حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول