اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تعزیه‌خوانان ‌کرمان عازم کربلا‌ ‌‌می‌شوند

اجرای تعزیه توسط تعزیه‌خوانان کرمانی در بین‌الحرمین

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی کاروان تعزیه‌خوانان استان کرمان گفت: به منظور اجرای تعزیه در بین‌الحرمین امروز تعزیه‌خوانان ‌کرمان عازم کربلا‌ ‌‌می‌شوند.

اجرای تعزیه توسط تعزیه‌خوانان کرمانی در بین‌الحرمین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ثارالله انکوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر زیارتی تعزیه‌خوانان استان کرمان به عتبات عالیات به منظور اجرای تعزیه در آن مکان مقدس اظهار داشت: این گروه وابسته به حوزه هنری کرمان است که برای اجرای سه مجلس تعزیه عازم کربلای معلا و عتبات عالیات می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم برای اجرای تعزیه از مراجع ذیصلاح انجام شده است، خاطر‌نشان کرد: گروه اعزامی تعزیه به کربلای معلا به ترتیب سه مجلس تعزیه شهادت حربن‌یزید ریاحی، حضرت عباس (ع) و تعزیه شهادت امام حسین (ع) را در بین‌الحرمین اجرا می‌کنند‌.

انکوتی عنوان کرد: تعزیه به عنوان تنها هنر دینی و مذهبی جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از تعزیه‌خوانان به عنوان هنرمندان حسینی یاد می‌کنند.

وی گفت: به همین منظور مراسم بدرقه کاروان اعزامی تعزیه‌خوانان، امروز هشتم مهر ماه ‌ساعت 16 با حضور باشکوه پیشکسوتان، ذاکران و تعزیه‌خوانان حسینی، مسئولان و عاشقان اهل ‌بیت (ع) در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود شهرستان کرمان برگزار می‌شود. 

انکوتی افزود: هنرمندان حسینی با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) به نیت اجرای تعزیه در کربلای معلا و عرض ارادت به ساحت مقدس و مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و پس از توزیع آش نذری عازم عتبات عالیات می‌شوند. 

به گزارش فارس عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان و قهاری بخشدار چترود نیز در این سفر، تعزیه‌خوانان را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول