اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طنین نوای تعزیه خوانان کرمانی در کربلای معلی

تعزیه‌خوانان کرمانی 3 مجلس در کربلای معلی اجرا می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اعزام کاروان تعزیه‌خوانان استان کرمان به کربلای معلی و عتبات عالیات از اجرای 3 مجلس تعزیه در آن مکان مقدس خبر داد.

تعزیه‌خوانان کرمانی 3 مجلس در کربلای معلی اجرا می‌کنند

‌عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه کار اجرایی و مقدمات سفر گروهی منتخب از تعزیه‌خوانان کرمانی برای سفر به کربلای معلا و عتبات عالیات از شش ماه پیش برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: این کاروان زیارتی در تاریخ شنبه هشتم مهر ماه جاری عازم کشور عراق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعزیه به عنوان یک هنر کاملا اسلامی و دینی در نزد مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است، گفت: قداست و قدمت‌ این هنر اسلامی در نزد مسلمانان تا جایی است که در جریان ثبت ملی تعزیه بسیاری از کشورها مدعی ثبت ملی تعزیه به نام کشور خودشان بودند.

سالاری با بیان اینکه کشور عراق نیز یکی از کشورهای مدعی ثبت ملی تعزیه بوده است، خاطر‌نشان کرد: مقدمات اجرای سه مجلس تعزیه در کربلای معلا و بین‌الحرمین و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آرزوی هر ذاکر امام حسین (ع)، عرض ارادت در جوار بارگاه منور و ملکوتی امام سوم شیعیان است، افزود: تعزیه‌خوانان کرمانی به ترتیب سه مجلس تعزیه شهادت عباس، حر‌بن یزید ریاحی و تعزیه شهادت امام حسین (ع) را اجرا می‌کنند.  

رئیس شورای تعزیه استان کرمان با اشاره به سه دوره برگزاری سوگواره سراسری تعزیه و 18 دوره سوگواره استانی در کرمان، استان کرمان را از خاستگاه‌های تعزیه کشور دانست و بیان داشت: گروه اعزامی تعزیه به کربلای معلا از بین گروه‌های ‌تعزیه منطقه چترود و روستاهای هوتک‌، سرآسیاب و روستای ده‌زیار است. 

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول