اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

عدم توجه به پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری جامعه را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: عدم توجه به پدافند غیرعامل میزان آسیب‌پذیری جامعه را افزایش می‌دهد.

عدم توجه به پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری جامعه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد دوشنبه ‌شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان زنجان، اظهار کرد:‌ پدافند غیرعامل مقوله‌ای آشنا ولی در عمل ناشناخته محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در هر موقعیتی در جامعه از ضروریات است، افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه‌ای از تمهیدات، اقدامات و مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی که می‌تواند حجم آسیب‌پذیری را کاهش دهد، اطلاق می‌شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: انسان اولیه نیز از پدافند غیرعامل برای دفاع و حفظ خود در برابر هجوم حیوانات و عوامل و عناصر تهدیدکننده طبیعی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تهدید نباشد پدافندی به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد:‌ پدافند غیرعامل همواره در دستور کار و اولویت انسان‌ها بوده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در تاریخ 5 هزار ساله تمدن بشری 14 هزار جنگ روی داده است، افزود: در اثر این جنگ‌ها 4 میلیارد نفر انسان کشته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم تهدیدات، ضروری است پدافند غیرعامل مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: عدم توجه به پدافند غیرعامل هزینه‌های بسیاری را به جوامع وارد کرده است.

استاندار زنجان یادآور شد: پدافند غیرعامل تکمیل کننده پدافند عامل محسوب می‌شود چرا که هرچه نیروهای نظامی و مسلح در آمادگی باشند، عدم توجه به پدافند غیرعامل میزان آسیب‌پذیری را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پدافند غیرعامل به صورت خودجوش از سوی مردم اجرایی می‌شد، خاطرنشان کرد:‌ نوع اقدامات، نشان‌دهنده غفلت‌های صورت گرفته در این زمینه است.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت:‌ باید توجه به پدافند غیرعامل مورد توجه همه مسئولان باشد.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول