اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای آموزش و پرورش بردخون:

تمام ادارات ستاد پدافند غیرعامل تشکیل دهند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای آموزش و پرورش بردخون گفت: همه مسئولان ادارات باید ستاد پدافند غیرعامل تشکیل دهند.

تمام ادارات ستاد پدافند غیرعامل تشکیل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مسعود محمدپور در حاشیه اجرای مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان حجاب شهر بردخون اظهار داشت: پدافند غیرعامل هرگونه اقدام پیشگیرانه یا درگیرانه برای پیشگیری از تلفات و آسیب‌های انسانی و غیرانسانی است که هدف از اجرای آن کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

وی افزود: پدافند غیرعامل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام است که اقشار مختلف باید ضمن آمادگی کامل برای کاهش تلفات و خسارات تلاش کنند و با فراگیری شیوه‌های مقابله با ترفندهای دشمن در این زمینه همکاری و مشارکت نزدیک داشته باشند و در مواقع اضطراری مانند خشکسالی و زلزله و جنگ و حوادث مختلف اثرات مخرب را کاهش دهند.

محمّدپور ادامه داد: باید در هر دوره‌ای آمادگی و توان خود را حفظ کنیم و از نیرنگ و نقشه‌های شوم دشمن آگاه باشیم و برای مقابله با خطرات و آسیب‌ها آماده شویم و این امر باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: آموزش و پرورش بردخون فعالیت‌های زیادی در جهت آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان داشته است و در مناسبت‌های مختلف با چاپ ویژه‌نامه و بروشور و نصب پلاکارد و اجرای مانورهایی در مدارس تلاش کرده این گروه را برای مقابله با شرایط سخت آماده کند.

حسین مصلحی‌پور افزود: ستادی به نام پدافند غیرعامل در اداره تشکیل شده که ضمن تشکیل جلسات مصوباتی نیز داشته و به مدارس ابلاغ شده که باعث آشنایی و آمادگی نسبی دانش‌آموزان و فرهنگیان شده است.

در ادامه نیروهای امدادی و اورژانس و انتظامی به همراه وسایل و امکانات خود در مانوری، آمادگی خود را با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان به نمایش گذاشتند.

نکته قابل توجه اینکه تماس با نیروهای اورژانس و آتش نشانی بدون اعلام قبلی و جهت سنجش میزان آمادگی به صورت آنی صورت گرفت که زمان حضور در صحنه کمتر از پنج دقیقه بود.

این مانور با مشارکت بخشداری، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و ستاد پدافند غیرعامل و با حضور مسئولان بردخون برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول