اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های کرمان:

کاهش جمعیت کیفری نتیجه تعامل با مراجع قضایی است

خبرگزاری فارس: معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های ‌کرمان گفت: کاهش چشمگیر جمعیت کیفری در زندان نتیجه تعامل با مراجع قضایی و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان و رسیدگی و پیگیری مشکلات قضایی مددجویان است.

کاهش جمعیت کیفری نتیجه تعامل با مراجع قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، کرامت عبدلی عصر امروز در بازدید از اداره زندان جیرفت اظهار داشت: تلاش مسئولان زندان جیرفت در تعمیر، بازسازی، زیباسازی و ایجاد مکان‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال سبب رضایت و خشنودی مددجویان شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش چشمگیر جمعیت کیفری در زندان نتیجه تعامل با مراجع قضایی و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان زندان جیرفت و رسیدگی و پیگیری مشکلات قضایی مددجویان است.

رئیس اداره زندان جیرفت نیز گفت: با تعامل و همکاری مراجع قضایی توانسته‌ایم تعداد زیادی از مددجویان که دارای شرایط لازم هستند به مرخصی ماه مبارک رمضان، عید قربان و عید غدیر اعزام کنیم.

حسین برشان همچنین از اشتغال به کار تعدادی از مددجویان در خارج از زندان خبر داد و بیان داشت: با ایجاد شغل‌های مناسب برای مددجویان توانسته‌ایم مقداری از مشکلات آنان را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی با مراجع قضایی در نظر داریم مددجویانی که دارای شرایط لازم باشند و در زمینه‌های فرهنگی فعالیت داشته باشند در ایام محرم به مرخصی اعزام کنیم.

رئیس اداره زندان جیرفت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی زندان گفت: مددجویان از بدو ورود تا زمانی که در زندان هستند تحت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی قرار می‌گیرند.

برشان بیان داشت: تمام سعی و تلاش در زندان‌ها این است در راستای اهداف عالیه سازمان زندان‌ها که همان ارتقای سطح فرهنگی مددجویان است، گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مددجویان در 70 رشته در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، حرفه‌آموزی، صنایع دستی و مهارت‌های اساسی زندگی مشغول به یاد گیری هستند.

مهدی زحمتکش معاون دادستان جیرفت نیز با بیان اینکه هدف از زندانی کردن افراد اصلاح آنها است، افزود: با توجه به اینکه کارهای فرهنگی در اولویت کاری سازمان زندان‌ها است، کمک شایانی به هدف اصلی مجازات که همان اصلاح و تربیت است، می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت و فعالیت مددجویان در برنامه‌های فرهنگی زندان نشان از ندامت و پشیمانی آنها است و فعالیت‌های فرهنگی تاثیر بسزایی در کردار و رفتار مددجویان دارد‌.

انتهای پیام/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول