اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران:

باند داروهای خاص مشکلاتی در کشور ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: باند داروهای خاص در کشور وجود دارد و این گروه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

باند داروهای خاص مشکلاتی در کشور ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد خورشیدی عصر امروز در جلسه ستاد بیماران خاص در سالن شماره دو استانداری مازندران با اشاره به اینکه این باندها از سیستم نرم‌افزاری عبور کرده و مشکلاتی ایجاد کردند که در کشور هم زیاد است، اظهار داشت: بحث بیماران خاص یک دغدغه اجتماعی است.

وی ادامه داد: بحث اعتقادی همه مسئولان نظام در بحث بیماران خاص این است که فرموده رهبری تحقق یابد.

خورشیدی با اشاره به اینکه بیماری خاص در کشور ما موجب بروز بحران در زندگی خانوادگی هم می‌شود، گفت: بعضی خانواده‌ها مجبور می‌شوند وسایل زندگی را بفروشند تا بتوانند بیماری خاص را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ از طرفی بودجه‌ای که در اختیار متولیان درمان قرار می‌گیرد محدود است.

این مسئول با اشاره به اینکه بحران از زمانی آغاز می‌شود که فرد مبتلا به بیماری می‌شود و پیشگیری نداریم، افزود: پس از بروز بیماری هزینه‌های کمرشکن به خانواده و جامعه تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار و 423 بیمار خاص داشتیم، یادآور شد: تعداد بیماران خاص در سال جاری به 5 هزار و 522 نفر رسیده و افزایش 25 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستم.

خورشیدی با اشاره به اینکه برای هر یک از این بیماران سالانه به صورت میانگین 50 میلیون ریال هزینه داروی پرداخت می‌کنیم، گفت: سال گذشته در رابطه با بیماران خاص حدود 70 میلیارد ریال پرداختی داشتیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها کمرشکن است، اظهار داشت: چند نرخی بودن داروها و متولیان تعیین نرخ دارو در کشور هم یکی دیگر از مشکلات است و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر تکلیف خود را نمی‌دانیم که تعرفه خصوصی و یا دولتی است.

خورشیدی خاطر نشان کرد:‌ خیلی از قوانین و مقررات شفاف و روشن نیستند.

وی با بیان اینکه در رابطه با داروهای خاص باندهایی در کشور وجود دارد که سوء استفاده زیادی می‌کنند و مشکلاتی ایجاد کردند، متذکر شد: این باندها از سیستم نرم‌افزاری عبور کرده و مشکلاتی ایجاد کردند که در کشور هم زیاد هستند.

خورشیدی تصریح کرد: باید امنیت پرداختی وجود داشته باشد که این معضلاتی که در سیستم ما وجود دارد را رفع کنیم.

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه دغدغه ما این است که بیماران خاص هیچ هزینه درمانی پرداخت نکنند، گفت: چنانچه داروخانه‌هایی نسبت به تامین داروی بیماران خاص اقدام کنند ما هم قول می‌دهیم پرداختی‌های ما به روز باشد.

وی در رابطه با بخش دیالیز در شهرسستان نکا گفت: سال گذشته بنا بر نیاز منطقه سه تخت دیالیز در نکا راه‌اندازی کردیم هرچند که در تعهد ما نبود.

خورشیدی افزود: دستگاه دیالیز از مبلغ 300 میلیون ریال در سال گذشته به 900 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته و امکان افزایش تخت دیالیز در نکا وجود ندارد با اینکه این نیاز هم احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول