اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ‌گونه کمبود دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

خبرگزاری فارس: معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون هیچ‌گونه کمبود دارو در این استان نداریم و برخی کمبودهای مقطعی هم برطرف شده است.

هیچ‌گونه کمبود دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست خبری اصحاب رسانه با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رحمت‌الله افشار به میزان بیماری‌ها در کشور اشاره و  اظهار کرد: بروز بسیاری از بیماری‌ها به عدم رعایت و کیفیت نامناسب مواد غذایی برمی‌گردد که متأسفانه در سطح کشور توجه زیادی به این امر نمی‌شود.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با وجود تحریم‌ها تدابیری از سوی متولیان امر جهت رفع مشکلات و نواقصات صورت گرفته که خوشبختانه تاکنون وضعیت حاد و بحرانی از لحاظ کمبود دارو گزارش نشده است.

افشار اضافه کرد: با وجود تحریم‌های اخیر در بحث واردات بعضی داروها دچار کمبودهایی هستیم که امید است در آینده‌ با تدابیر اتخاذی این مشکل نیز برطرف شود.

این مسئول درصد تخمین زده تولیدات داخلی دارو را 97 درصد ذکر کرد و گفت: با توجه به این‌که درصد بیشتر داروها تولید داخلی بوده ولی میزان اندک داروهای مواد اولیه آنها وارداتی است مشکل چندانی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد کمبود دارویی وجود ندارد اگر موردی هم باشد به دلایل و مشکلات اعتباری بوده که برطرف شده است.

معاون دارو و غذای علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسنامه‌دار شدن بیماران خاص خبر داد و گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر و مؤثرتر بیمارانی چون تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس، پیوندی و بیماران سرطانی در بخش شیمی درمانی بیمارستان امام سجاد این استان ثبت‌نام و به صورت مرتب و ماهانه دارو به آن‌ها ارائه می‌شود.

افشار تعداد داروخانه‌ها در سطح کهگیلویه و بویراحمد را 75 باب ذکر کرد و بیان داشت: به منظور رفاه حال عموم مردم در سطح این استان همزمان با طرح پزشک خانواده شهری و روستایی اقدام به صدور و تأسیس داروخانه‌هایی در سطح روستاها و اطراف شهرها جهت دسترسی بهتر به دارو کرده‌ایم.

*100 کارخانه تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

وی تعداد کارخانه‌های تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در سطح کهگیلویه و بویراحمد را 100 باب کارخانه عنوان کرد و گفت: از وظایف این مرکز نظارت بر سلامتی و کیفیت مواد غذایی تولید شده از سوی کارخانجات مذکور است.

افشار توجه اصحاب رسانه در تمامی زمینه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: بسیاری از مسئولین به نوعی عمدا یا سهوا از مشکلات مردم غافل بوده که توجه به این امر و انعکاس آن همت مضاعف رسانه‌های جمعی و گروهی را می طلبد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول