اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تضمینی برای خرید گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اینکه کشاورز تولیدکننده در این استان وجود دارد ولی تضمینی برای خرید محصولات گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیست.

تضمینی برای خرید گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز جلسه کارگروه اشتغال با حضور استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سید حسین صابری فرصت شغلی را استمرار فعالیت در مکان‌های مختلف با همان نیرو ذکر کرد و بیان داشت: نظارت یکی از اصول مدیریتی بوده که مسئولین و دستگاه‌های معرفی‌کننده در زمینه اشتغال و تسهیلات باید به این امر توجه داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به منظور پیشرفت کار اداره صنعت، معدن و تجارت باید بر واحدهایی که پروانه‌دار بوده نظارت داشته باشد تا معلوم شود که چند درصد پیشرفت داشته، کارگران بیمه هستند و آیا جنس با کیفیت و خوب به بازار عرضه می‌کنند.

صابری اذعان کرد: بخشی که بی‌دلیل بر مشکلات بازار دامن زده افزایش هزینه‌های حمل و نقل بوده که در شش ماه گذشته این هزینه‌ها بدون تصویب ستاد تنظیم بازار افزایش یافته و تاکنون هیچ‌گونه کنترلی بر وسایل نقلیه باری و مسافربری که در سیستم حمل و نقل و پایانه‌ها وجود دارد نشده است.

مسئول ارشد اجرایی دولت در کهگیلویه و بویراحمد به وظایف اداره حمل و نقل و پایانه‌ها اشاره کرد و گفت: 70 درصد وظیفه این مرکز ساماندهی حمل و نقل بوده که افزایش نرخ باید در جلسه تنظیم بازار تأیید شود که متأسفانه به جای حل منطقی مشکلات نرخ‌ها را بالا می‌بریم.

وی ضمن خطاب به مسئولین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای جوانان به هر طریق اشتغال‌زایی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی باید استعدادیابی کند و اراضی با شیب کم را برای زراعت و شیب تند را برای باغداری در نظر گیرد چرا که کهگیلویه و بویراحمد از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوان است.

صابری ابراز داشت: جهاد کشاورزی با همکاری آب منطقه‌ای در جهت طراحی ایستگاه آب و پمپاژ و خط تولید آن تا محل زراعت همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: کمیته‌ای چهارجانبه از سوی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری جهت برداشت آب به صورت سنتی تشکیل و در مکان‌هایی که استعدادیابی جهت آبیاری وجود داشته باشد اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

صابری مهمترین مشکل تولید گیاهان دارویی در این استان را فرآوری و نحوه نگهداری آن ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه کشاورز تولیدکننده وجود دارد ولی خرید تضمینی برای محصولات گیاهان دارویی در این استان وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: طرح‌های کشاورزی زمانی قابل اجرا است که استعدادیابی منابع طبیعی، آب، تولید و ظرفیت فرآوری را داشته باشیم و هر اندازه دام سنگین پرورش دهیم به همان اندازه به کارخانه لبنیات نیاز است.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول