اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

97 درصد داروهای تجویزی تولید داخل است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: تولید 97 درصد داروهایی که پزشکان تجویز می‌کنند داخلی است.

97 درصد داروهای تجویزی تولید داخل است

محمدرضا نیکبخت در حاشیه آیین افتتاحیه هفدهمین همایش سراسری دانشجویان داروسازی در کرمانشاه  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: دارو یک عنصر حیاتی در تکمیل درمان بیماران است و با توجه به اینکه تحریم‌ها نباید روی ورود و خروج دارو تأثیر بگذارد اما عملا این تأثیر دیده می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: دانشکده‌های داروسازی باید در صورت زیر فشار قرار گرفتن در زمان تحریم و قطع واردات دارو، بتواند دارو تولید کند‌.

وی با بیان اینکه 97 درصد داروهایی که پزشکان تجویز می‌کنند تولید داخل است، افزود: با ید تمام دانشکده‌های داروسازی کشور در راستای خودکفایی دارو با هم هماهنگ شوند و از موازی کاری بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشکده‌ها داروسازی از دانش و تجهیزات همدیگر استفاده کنند، گفت: همت وزارت بهداشت بر تولید بیشتر دارو و تولید داروهای نوترکیب قرار گرفته تا وابستگی به غرب از بین برود.

وی افزود: دانشکده‌های داروسازی در روند پیشرفت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تاثیر به‌سزایی دارند لذا دانشگاه‌هایی که دارای دانشکده فعال داروسازی هستند در تولید علم در صدر قرار دارند.

نیکبخت با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در پروسه ملی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات با حضور داروسازان‌، شرکت‌های دانش‌بنیان و شیمیدانان برای تولید دارو بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به اینکه دارو حلقه اصلی در جراحی‌، بیهوشی‌، داخلی است‌، گفت: درمان بدون دارو معنی پیدا نمی‌کند و در تمام مراحل درمان دارو کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کشور از لحاظ داشتن طبیعت بکر و گیاهان متنوع‌، بسیار غنی است و بهره‌بردن از عصاره گیاهان برای تولید دارو نیاز به عزم ملی تمام داروسازان‌، شیمیدانان و اساتید سایر رشته‌ها‌ی مرتبط دارد.

وی با تاکید بر اینکه در اختراعات و تولید علم سعی کنید تولید دانش تبدیل به فناوری و تجاری‌سازی شود‌، اظهار کرد: امروز انتظار مردم از شما به عنوان متولیان امر داروسازی در کشور این است که برای حل مشکل کمبود برخی داروها دست به کار شوید.

و ی افزود: این تلاش شما در امر تولید دارو‌، می‌تواند باعث اشتغالزایی و درآمدزایی نیز شود.

وی در ادامه به بالا رفتن تعداد  و کیفیت علمی مقالات اشاره کرد و گفت: طبق اصل قانون اساسی خدمات‌رسانی در بخش سلامت شامل بهداشت‌، درمان و دارو می‌شود که وظیفه دانشگاه علوم‌پزشکی است لذا با توجه به اهمیت دارو در چرخه درمان امید است برگزاری چنین  همایش‌هایی به تولید علم و تجاری‌سازی بینجامد و کشور ایران بتواند به استقلال و خودکفایی در تولید دارو برسد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول