اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی با آیت‌الله ممدوحی ‌دیدار کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رساله «علم و ادب» در سه قسمت اخلاق، اعتقادات و روش یادگیری تألیف شده اما هنوز اقدامی در زمینه چاپ این رساله صورت نگرفته است.

سردار نقدی با آیت‌الله ممدوحی ‌دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسن ممدوحی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اعضای ستاد هفته بسیج اظهار داشت: شجره طیبه صالحین در سه بخش بصیرتی، معرفتی و تبلیغی فعالیت می‌کند، هر کدام از این بخش‌ها، فعالیت‌های خاص به خود در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و تربیتی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت چند ماهه این گروه که هسته و اعضای آن از علما و اساتید حوزه علمیه تشکیل شده است به 3 هزار سؤال در زمینه‌های مختلف پاسخ داده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: نکته مهمی که در رابطه با این سؤال‌ها مطرح می‌شود، این است که از این تعداد سؤال تنها 270 سؤال مربوط به شهرستان‌ها بوده و مابقی از قم به دست ما رسیده است.

وی اذعان کرد: این تعداد سئوالی نیز که از شهرستان‌ها به دست گروه صالحین رسیده اغلب در همایش‌ها، برنامه‌ها و اردوها جمع‌آوری و پاسخ‌گویی شده است.

ممدوحی اظهار داشت: سؤال‌هایی که در اختیار دبیران و مدیران گروه‌ها قرار می‌گیرد پس از پاسخگویی برای انتشار در سایت ارسال می‌شود که تاکنون قسمت عمده سؤالات در سایت منتشر شده است.

وی گفت: در ارتباط با مابقی سؤالات، الآن ما نزدیک به 800 سؤال پاسخ داده شده داریم که آماده ارسال برای ویراستاری هستند اما به دلیل عدم در اختیار داشتن ویراستار، امکان انتشار آن وجود ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری مرکز تولید اندیشه بسیج بیان کرد: مشکل عمده‌ای که در زمینه فعالیت گروه صالحین وجود دارد، در ارتباط با تبلیغات شجره طیبه صالحین است که تبلیغات کامل و مناسبی برای این فعالیت تا‌کنون انجام نشده است.

وی افزود: تبلیغات مربوط به فعالیت این گروه به حدی بوده که در شهرستان‌ها اصلاً شناخته شده نیستند به همین دلیل، ورودی سؤالات از شهرستان‌ها بسیار پائین بوده است.

ممدوحی ابراز کرد: در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که برخی از مسئولان سپاه نیز با فعالیت‌های این گروه آشنایی ندارند و حتی از وجود آن هم بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: عدم تبلیغات مناسب در ارتباط با فعالیت‌های این گروه سبب ایجاد نوعی کاهش انگیزه در بین اساتید شده است چرا که اساتید وقت خود را صرف این کار می‌کردند اما سؤالی به دست آنها نمی‌رسید.

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز تولید اندیشه بسیج افزود: با توجه به این موضوع ما فعالیت‌های خود را علاوه بر پاسخگویی به سؤالات به بحث پژوهش و فعالیت در زمینه علوم دینی نیز گسیل دادیم.

وی ابراز داشت: در این راستا رساله «علم و ادب» در سه قسمت اخلاق، اعتقادات و روش یادگیری تألیف شد و برای چاپ در اختیار بسیج قرار گرفت که البته هنوز اقدامی در زمینه چاپ این رساله صورت نگرفته است.

ممدوحی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که از آن نام برده شد، همچنین تألیف و تدوین برخی مقالات در زمینه‌های گوناگون در مدت چهار ماه و نیم که از فعالیت گروه شجره طیبه صالحین می‌گذرد، انجام شده است.

وی عنوان داشت: نکته مهمی که در ارتباط با پاسخگویی به سؤالات باید مدنظر قرار گیرد، این است که سؤال‌های ارائه شده به گروه، به صورت تک‌تک بررسی شده و پس از پاسخگویی توسط متخصصان مربوطه برای تکمیل به دبیر بخش ارسال و پس از تایید وی در سایت منتشر می‌‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در صورتی که تعداد سئوال انجام شده در این گروه را با کیفیت سئوالات همراه کنیم، نمی‌توانیم آن را با سایر کارهایی که در این زمینه در سال‌های گذشته انجام شده، مقایسه کنیم.

انتهای پیام/‌ش/د1000‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول