اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین خبر داد

افتتاح مجتمع فرهنگی زندان مرکزی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قزوین از افتتاح و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی زندان مرکزی در این استان خبر داد.

افتتاح مجتمع فرهنگی زندان مرکزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: مجتمع فرهنگی زندان مرکزی با مساحتی بالغ بر 370 متر مربع دارای فضای آموزشی و بخش فرهنگی مجزا است.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده، سرانه فضای آموزشی با احداث هفت باب کلاس جدید افزایش یافته و با ملحق کردن آن به کتابخانه عمومی و فضاهای ورزشی با عنوان مجتمع فرهنگی تربیتی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: در این مجموعه، کلاس‌های مذهبی و دینی، آموزش‌های کلاسیک، گروه درمانی و مشاوره فردی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود.

فراست‌طلب اضافه کرد: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته از قبیل بهسازی و مرمت بافت‌های فرسوده، توسعه فضاهای خوابگاهی و همچنین تغییر فضاها و ابنیه مستهلک، فضای نزدیک به استاندارد قابل توجه‌ای در زندان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود فضا، اجرای برنامه‌های اصلاح و تربیت را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، امید است این مشکلات برطرف شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین از احداث کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌آموزی در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: به زودی 14 باب کلاس آموزشی ویژه مهارت‌های شغلی در زندان مرکزی راه‌اندازی خواهد شد.

فراست‌طلب ادامه داد: ایجاد فضای آموزشی در مبادی ورودی هر یک از اندرزگاه‌ها که زندانیان بدون نیاز به خروج از بندها می‌توانند در آنجا تحت تعالیم آموزش‌های مختلف قرار گیرند از دیگر این اقدامات است.

این مسئول بیان کرد: سوادآموزی اجباری زندانیان دارای کمتر از 60 سال، آموزش مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در شاخه کار و دانش، آموزش عالی، ترویج ورزش و سایر اقدامات فرهنگی، هنری و مذهبی از دیگر برنامه‌هایی است که بخش عمده‌ای از مشکلات اصلاح و تربیت مددجویان را مرتفع کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین یادآور شد: اقدامات صورت گرفته حاکی از تلاش‌های فراوانی است که در راستای بهبود وضعیت زندانیان انجام شده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول