اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

200 نفر از زندانیان لرستان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: 4 هزار نفر مجرم در زندان‌های لرستان هستند که 200 نفر از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

200 نفر از زندانیان لرستان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان گفت: 4هزار نفر مجرم در زندان‌های لرستان محبوس هستند که از این تعداد 3هزار و 800 نفر دیپلم و زیردیپلم و 200 نفر دارای تحصیلات دانشگاهی فوق دیپلم و بالاتر هستند که اکثر آنها به دلیل مسائل مالی و ورشکستگی روانه زندان شده‌اند، با این وجود یکی از فواید کسب علم و دانش این است که انسان از محیط جرم فاصله می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رفتار و گفتار حقوقدانان فارغ از عوام زدگی و بر اساس معیار است، افزود: ویژگی رشته حقوق این است که به ذهن انسان این تمرین را می‌دهد که چگونه عاقلانه عمل کند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان کارایی رشته حقوق را بیش از سایر رشته‌های علوم انسانی دانست و گفت: دانشجویان این رشته باید در دوران تحصیل همزمان با کسب دانش تجربه‌های عملی خود را نیز ارتقا ببخشند.

بدری ادامه داد: اساتیدی که در مرکز علمی کاربردی دادگستر لرستان تدریس می‌کنند، دارای تجربه طولانی مدت در قضاوت و علم حقوق هستند، با این حال، ضرورت دارد که دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان این مرکز در محیط زندان، ثبت اسناد و ملاک، محاکم، دادگاه‌ها و دادسراها فراهم شود، تا دانشجویان همزمان با کسب علم حقوق تجربیات لازم را هم به صورت عملی به دست آورند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر 900 نفر در مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان در خرم‌آباد مشغول به تحصیل هستند که 300 نفر از این تعداد را دانشجویان ورودی جدید در شش رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول