اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آبادان خبر داد

شناسایی 126 بیمار دیالیزی در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهید بهشتی آبادان گفت: 126 بیمار دیالیزی در آبادان شناسایی شده‌اند.

شناسایی 126 بیمار دیالیزی در آبادان

فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: 126 بیمار دیالیزی تا کنون در آبادان شناسایی شده‌اند که این بیماران در سه نوبت صبح، عصر و شب برای دیالیز به بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آبادان مراجعه می‌کنند.

 

وی افزود: 19 تخت در این بیمارستان پذیرای بیماران دیالیزی بوده که تعداد زیادی از آنان برای درمان و دیالیز از روستاها به بیمارستان شهید بهشتی آبادان مراجعه می‌کنند.

 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آبادان ادامه داد: دو سیستم RO یا سختی‌گیر برای این بیماران خاص در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان فعال بوده و به سبب بالا بودن املاح و کدورت آب منطقه این دو دستگاه در بعضی از مواقع دچار اختلال می‌شود.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص شایع‌ترین عوامل دخیل در ابتلای افراد به بیماری کلیوی و دیالیز شدن، گفت: شایع‌ترین عامل در ابتلای افراد به بیماری‌های کلیوی و در نهایت دیالیز شدن بیماران دیابت و فشار خون بالا است.

 

بهشتی اضافه کرد: عدم کنترل دیابت و فشار خون در افراد سبب اختلال در کلیه و در نهایت دیالیز شدن در بیماران می‌شود بنابراین افراد دیالیزی باید نسبت به شناخت و رعایت رژیم‌های خاص غذایی برای کاهش عواقب بیماری تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: همه شهروندان عفونت‌های ادراری، سوزش مثانه در مواقع دفع ادرار، تغییر رنگ ادرار و وجود کیست‌های کلیوی را جدی گرفته و در راستای درمان بیماری‌های کلیوی تلاش کنند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص پیوند کلیه در بیماران دیالیزی شهرستان آبادان گفت: پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی آبادان انجام نمی‌شود.

 

وی افزود: بیماران برای انجام عمل‌های جراحی در این محدوده به مرکز استان انتقال یافته و از طریق مجاری بیماری‌های خاص استان خوزستان مورد درمان و پیگیری قرار می‌گیرند.

 

*بخش بیماران کلیوی بیمارستان در مقوله‌های مربوط پیوند کلیه وارد نمی‌شود

 

بهشتی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص چگونگی تهیه کلیه پیوندی برای بیماران دیالیزی شهرستان آبادان گفت: ما در این مقوله وارد نشده‌ و همه اقدامات در راستای تهیه کلیه پیوندی و عمل‌های جراحی با خود بیمار و انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان است.

 

وی در پایان گفت: بیماران برای انجام هرگونه عمل پیوند، تهیه کلیه و خرید کلیه با انجمن در ارتباط بوده و بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آبادان در این زمینه هیچگونه خدماتی به بیماران دیالیزی ارائه نمی‌دهد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول