اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفت

شناسایی و استعدادیابی 30 خوشه کسب و کار در استان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از شناسایی و استعدادیابی 30 خوشه کسب و کار در استان یزد خبر داد.

شناسایی و استعدادیابی 30 خوشه کسب و کار در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مسعود عظیمی صبح امروز در جلسه کمیته استانی خوشه‌های کسب و کار از شناسایی 30 خوشه کسب و کار در این استان خبر داد و اظهار داشت: این شرکت با توجه به کسب تجارب موفق طی چند سال اخیر در زمینه توسعه خوشه‌های صنعتی، نسبت به مطالعه جامع شناسایی خوشه‌های کسب و کار استان یزد اقدام کرده است.

عظیمی افزود: این پروژه مطالعاتی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، کسب و کارهایی که پتانسیل پیاده‌سازی و اجرای برنامه توسعه خوشه‌ای دارند را بر اساس روش‌ها و متدلوژی علمی شناسایی خوشه‌ها مورد بررسی و شناسایی قرار داده است.

وی مهم‌ترین خوشه‌های استعدادیابی شده را خوشه‌های نساجی، کاشی و سرامیک، محصولات کنجدی، سنگ ساختمانی و مصنوعات طلا، قند و نبات در بخش صنعت، گردشگری و فرش دستباف در حوزه خدمات و صنایع دستی، حنا و رناس، پسته، محصولات باغی، زردآلو و انگور و پرورش اسب در بخش کشاورزی نام برد.

عظیمی خاطرنشان کرد: از آنجا که این روش توسعه‌ای مورد تاکید مواد 80، 104، 150 و 194 قانون برنامه پنجم توسعه کشور است، سایر بخش‌های اقتصادی به غیر از صنعت نیز می‌توانند از این رویکرد توسعه‌ای جدید برای توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و متوسط بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به تجربیات و موفقیت‌هایی که طی چند سال اخیر در توسعه خوشه‌های صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد به دست آمده است، آمادگی این شرکت را برای انتقال تجربه و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط به منظور توسعه کسب و کارهای مذکور در قالب خوشه اعلام کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول