اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماهه سال جاری

85 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طی 7 ماهه سال جاری 85 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد.

85 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی ظهر امروز در مراسم جشن ملی روز صادرات در این استان اظهار داشت: توسعه تجارت خارجی به ویژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشورها به شمار می‎رود که می‌تواند علاوه‌بر رشد اقتصادی موجب افزایش توان رقابت‌پذیری کشورها در عرصه بین‌الملل شود.

وی با گرامیداشت روز ملی صادرات، افزود: این روز سمبلی برای ارج نهادن به تلاش‎های انجام شده از سوی صادرکنندگان برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی و زمینه‌ای برای تعامل اقتصادی با دیگر کشورها است.

کرمی بر ضرورت تعامل و همکاری در راستای دست‌یابی به توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار آرمانی ارزشمند برای تمام ملت‌ها است و دین مقدس اسلام تاکید بسیاری بر آن دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روز ملی صادرات روز تقویت خودباوری ایران اسلامی با نهادینه کردن فرهنگ صادرات و تولید ملی است.

کرمی در ادامه از صادرات بیش از 85 میلیون دلاری کالا از این استان در 7 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از رشد 12.6 درصدی برخوردار است.

وی به کالاهای صادراتی این استان اشاره کرد و گفت: این کالاها شامل کولر آبی، یخچال فریزر، روغن نباتی، آبگرم‌کن، کاشی و سرامیک، سیمان، مغز بادام و موکت است.

کرمی ادامه داد: این کالاها به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، امارات، تاجیکستان، هندوستان، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در 7 ماهه سال جاری بیش از 230 میلیون دلار کالا به استان وارد شده است، تصریح کرد: بخش بزرگی از این واردات شامل ماشین آلات خط تولید، مواد اولیه واحدهای تولید و کالاهای واسطه‌ای صنایع بزرگ استان بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین در همین مدت بیش از 100 فقره کارت بازرگانی در استان صادر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول