اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران:

طرح 11 ماده‌ای تک‌نرخی‌شدن ارز پیگیری می‌شود/ امسال 52 میلیارد دلار صادرات داشتیم

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه دولت چند وقتی است که یکسا‌ن‌سازی قیمت ارز را پیگیری می‌کند، گفت: مجلس نیز طرح 11 ماده‌ای تک‌نرخی‌شدن ارز را دنبال می‌کند.

طرح 11 ماده‌ای تک‌نرخی‌شدن ارز پیگیری می‌شود/ امسال 52 میلیارد دلار صادرات داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا توفیقی معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران صبح امروز در شانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده مازندران که به میزبانی اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد به بیان برنامه‌ها و اقدامات صادرات در کشور بر اساس برنامه‌های چهارم توسعه طی یک تا چهار برنامه پرداخت.

وی تصریح کرد: در برنامه اول توسعه، هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی 18 میلیارد دلار بوده است که 12 میلیارد آن محقق شده است.

توفیقی هدف‌گذاری برنامه دوم توسعه را در بخش صادرات غیرنفتی 26 میلیارد دلار اعلام کرد که 15 میلیارد دلار آن محقق شده است.

این مسئول سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه دولت در برنامه سوم توسعه، صادرات 28 میلیارد دلاری را درنظر گرفت که به درآمد 26 میلیارد دلار رسیده است.

وی صادرات غیرنفتی برنامه چهارم توسعه را 79 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: 53 میلیارد دلار در هدف‌گذاری برنامه منظور شده بود.

معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران مجموعه میزان صادرات سال 1390 را در بخش غیرنفتی 44 میلیارد دلار اعلام کرد و بیان داشت: این میزان زمانی به دست آمده است که برای این سال 41 میلیارد دلار هدف‌گذاری شده بود.

توفیقی واردات سال 1390 را 61 میلیارد دلار در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که کشورمان مازاد درآمد نفتی دارد و صندوق ذخیره ارزی نیز این آمار را نشان می‌دهد.

وی مجموعه نیاز کشور به درآمد نفت خام را هشت میلیارد دلار اعلام کرد.

این مسئول به مسایل تحریم اشاره کرد و بیان داشت: اگر این تحریم در هر کشوری غیر از ایران رخ می‌داد کشور به شدت آسیب می‌دید.

توفیقی هدف تحریم‌کنندگان را فلج‌کردن اقتصاد ایران برشمرد و اضافه کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون با برهم‌خوردن مصرف و درآمد کشور مواجه هستیم که باید با مدیریت بهینه، این نقص جبران شود.

معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران  مدیریت شناور ارزی را راهبرد کشور از برنامه سوم توسعه اعلام کرد و افزود: فرمول واردات در بسیاری از کالاها نیز تغییر کرده است.

این مسئول صادرات غیرنفتی ایران در شش ماه نخست امسال را بدون احتساب میعانات گازی 47 میلیارد دلار و با منظور کردن میعانات گازی را 52 میلیارد دلار اعلام کرد.

توفیقی با تاکید بر اینکه دولت چند وقتی است که یکسا‌ن‌سازی قیمت ارز را پیگیری می‌کند، اعلام کرد: مجلس نیز طرح 11 ماده‌ای تک‌نرخی‌شدن ارز را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول