اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران:

صادرات مازندران به 223 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران ارزش اقلام صادراتی استان را در 7 ماه نخست امسال 223 میلیون دلار برشمرد.

صادرات مازندران به 223 میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در شانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده مازندران با گرامیداشت نامگذاری سال تولید ملی بیان داشت: برای به روز کردن امر صادرات صبح امروز مرکز آموزش در محل اتاق بازرگانی مازندران افتتاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش کشور این است که تولید و صادرات در یک مسیر قرار گیرند، خاطرنشان کرد:‌ کشور باید از طریق صادرات غیرنفتی مدیریت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر محدودیت صادراتی 52 قلم کالا یادآور شد: وضع و غرض دولت این بود که ارزش افزوده در داخل کشور ارتقا‌ یابد.

هاشم‌پور با اشاره به سوال صادرکنندگان در این مورد که مطرح کردند چرا به یک‌باره این تصمیم اعلام شده است، افزود: دولت برای هماهنگ کردن متغیرهای اقتصادی این تصمیم را اتخاذ کرده  است.

هاشم‌پور از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی مازندران در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ در 7 ماه نخست امسال ارزش صادراتی مازندران به 223 میلیون دلار رسیده است. و این ارزش صادراتی در حالی است که سال گذشته از مازندران 153 میلیون دلار به کشورهای هدف صادرات داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش 46 درصدی صادرات در مازندران خبر داد و افزود: نسبت به برنامه تدوین شده صادرات از مازندران فعالیت استان در این بخش 152 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ارزش واردات کالاهای وارداتی به مازندران را 853 میلیون یورو اعلام کرد که از طریق یک هزار و 651 تن کالا صورت گرفته است.

هاشم‌پور به جایگاه اقتصادی بندر امیرآباد اشاره کرد و یادآور شد:‌ مرکز ورود مواد اولیه بخشی از صنایع و تولید کشور بندر امیرآباد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اعزام هیئت‌های بازاریابی از مازندران به کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: هیئت‌های اقتصادی مازندران تاکنون به سلیمانیه عراق، ‌اقلیم کردستان، روسیه، ارمنستان و چین اعزام شده‌اند.

وی از پذیرش هیئت‌های نمایندگانی از تانزانیا و اوکراین در مازندران خبر دادو خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری هیئت‌هایی از کشورهای لبنان، روسیه، بلاروس و عراق نیز به مازندران سفر می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: در این مراسم 14 صادر کننده نمونه،‌ جوان‌ترین صادر کننده و یک تشکل صادراتی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول