اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

توسعه مبادلات تجاری راهکار مناسب توسعه صادرات است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جایگزین‌کردن مبادلات تجاری به جای فروش محصولات می‌تواند سهم به‌سزایی در توسعه صادرات کشور داشته باشد.

توسعه مبادلات تجاری راهکار مناسب توسعه صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در مراسم جشن ملی روز صادرات در این استان اظهار داشت: کشور در ماه‌های اخیر در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفت که البته در روزهای اخیر اندکی از این التهابات کاسته شده و باید تلاش کرد تا از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: برهمین اساس نباید اجازه داد با تصمیمات نادرست لطمه‌ای به کشور وارد شود و همواره مصالح نظام و کشور را با جدیت تمام دنبال کنیم.

عنابستانی بر ضرورت تغییر نگرش موجود در شیوه صادرات کشور تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌های خود را به سمتی پیش ببریم که صادرات محصولات غیرنفتی قسمت بزرگی از صادرات ما را تشکیل دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد این است که باید تا می‌توان وابستگی خود را از صادرکردن نفت کاهش داده و به سمت صادرات کالاهای غیرنفتی برویم.

عنابستانی، توسعه صنعت گردشگری را یکی از راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی دانست و اظهار داشت: صادرات خدمات که یکی از مهمترین صادرات‌های غیرنفتی به شمار می‎رود در پرتو توسعه گردشگری ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات چهارمحال و بختیاری با شرایط مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه انجام گرفته اما هنوز با شرایط آرمانی فاصله داریم.

عنابستانی، توسعه مبادلات تجاری را راهکار موفقی برای توسعه صادارت کشور دانست و گفت: جایگزین‌کردن مبادلات تجاری به جای فروش محصولات می‌تواند سهم به‌سزایی در توسعه صادرات کشور داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه صادرات استان تاکید کرد و افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و منطقه ویژه فولاد اقداماتی است که در همین راستا در حال پیگیری است.

عنابستانی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا از طریق راهکارهای مناسب در راستای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات این استان اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول