اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

کارگاه آندسازی آلومینیوم در خیرآباد مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از انتقال کارگاه آندسازی شرکت آلومینیوم ایران به شهرک صنعتی خیرآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کارگاه آندسازی آلومینیوم در خیرآباد مستقر می‌شود

امیر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر کاهش آلودگی کلانشهر اراک کارگاه آندسازی شرکت آلومینیوم ایران از شهر اراک خارج و به شهرک صنعتی خیرآباد منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: این مصوبه به اطلاع مدیران کارخانه آلومینیوم‌سازی رسیده که خوشبختانه با حسن نظر مدیریت جدید شرکت ایرالکو اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بر لزوم پیگیری‌ اجرایی شدن این مصوبه از سوی فرمانداری و کمیسیون‌های مربوطه تاکید کرد و ادامه داد: خروج این واحد آلاینده از محدوده شهری از مطالبات به حق مردم اراک طی سال‌های گذشته بود که امید می‌رود با این انتقال شاهد تحقق خواسته چندین و چند ساله مردم این شهر باشیم.

انصاری گفت: به منظور استقرار کارگاه آندسازی زیرساخت‌‌های لازم در منطقه فراهم شده و مدیران شرکت‌های آب، برق و گاز موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ایجاد خدمات مورد نیاز در منطقه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه زمین مناسب برای ساخت این کارگاه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در اختیار مدیران آلومینیوم‌سازی قرار خواهد گرفت افزود: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک برنامه خاصی به منظور انتقال واحدهای آلاینده به خارج از محدوده شهری در نظر گرفته شده که به این منظور طی آن یک هزار هکتار زمین در شهرک صنعتی خیرآباد آماده‌سازی شده است.

به گفته وی معافیت از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری، تشویق‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌هایی است که در شعاع 30 کیلومتری مستقر شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه راهبردهای لازم برای اصلاح یا حذف کامل واحدهای آلاینده استان تا پایان سال 94 هدف‌گذاری شده است خاطر نشان کرد: از مجموع 2 هزار و 700 واحد صنعتی استان مرکزی 195 واحد صنعتی آلاینده هستند که بر اساس برنامه پنجم توسعه باید وضعیت آلایندگی این واحدها اصلاح شود.

انصاری‌ ادامه داد: همچنین بعضی از واحدهایی که امکان فیلترگذاری و رفع آلایندگی برای آن‌ها وجود ندارد، باید قسمت‌های آلاینده را منتقل کنند که چنانچه این واحدها تا پایان سال 92 نسبت به انتقال واحد آلاینده اقدام نکنند باید به طور کامل به شعاع 30 کیلومتر خارج از شهر منتقل شوند.

وی اظهار داشت: اراک جزو هشت شهر آلوده کشور است که 52 درصد از آلودگی این شهر مربوط به فعالیت واحدهایی چون ایرالکو، کوره‌های آجرپزی، نیروگاه و دیگر واحدهای آلاینده مستقر در شهر است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول