اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان:

70 درصد آلودگی هوای اصفهان به وسائل نقلیه اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد از آلاینده‌های جوی موجود در کلان‌شهر اصفهان ناشی از تردد وسایل نقلیه است.

70 درصد آلودگی هوای اصفهان به وسائل نقلیه اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بابک صادقیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه آلودگی هوای موجود در شهر‌ها به عوامل طبیعی و انسان‌ساز بستگی دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم بر استان عوامل طبیعی می‌توانند عوامل انسان‌ساز آلودگی هوای اصفهان را تشدید کنند.

وی با اشاره به اینکه به صورت معمول استان اصفهان در شش ماهه دوم سال با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه می‌شود، ادامه داد: سکون هوا سبب افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان می‌شود و تعطیلی اصفهان در روز‌های پایانی هفته، سبب کاهش درصد آلاینده‌های جوی می‌شود.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در اصفهان سبب تشدید آلاینده‌های جوی می‌شود، تصریح کرد‌: در حال حاضر حدود 70 درصد از آلاینده‌های جوی موجود در کلان‌شهر اصفهان ناشی از تردد وسائل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از تردد وسایل نقلیه در سطح شهر و توسعه وسایل نقلیه عمومی در اصفهان سبب کاهش مشکلات زیست محیطی می‌شود، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته اصفهان در زمان مواجه شدن با پدیده اینورژن چند روز تعطیل شده و این تعطیلی سبب جلوگیری از تجمیع آلاینده‌های جوی در این کلان‌شهر شده است.

صادقیان تاکید کرد: شاخص‌های آلودگی هوا در اصفهان در روز‌های تعطیل به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد و تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه حجم قابل توجهی از آلاینده‌های جوی را در این کلان‌شهر کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول