اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر خبر داد

فعالیت 15 دستگاه اجرایی در مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از فعالیت 15 دستگاه اجرایی در برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر خبر داد.

فعالیت 15 دستگاه اجرایی در مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدرضا قادری پیش از ظهر امروز در مانور مقابله با آلودگی دریای خزر در نوشهر درباره مانور مشترک مقابله با آلودگی نفتی، جست‌وجو و نجات دریایی گفت: کنوانسیون بین‌المللی آمادگی مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی خواستار برگزاری این مانور در دریای خزر بودند.

وی تصریح کرد:این مانور در چارچوب همکاری‌های دو یا چند جانبه برای تمرین و آموزش سازمان‌ها و پرسنل مربوط به مقابله با آلودگی نفتی برگزار می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء سطح آمادگی منطقه‌ای، ملی و استانی برای مواجه سریع و موثر با سوانح بزرگ دریایی است.

این مسئول ادامه داد: با برگزاری این مانور هماهنگی بین کشورهای همسایه و سازمان‌های ملی و توسعه همکاری‌ها به منظور مواجه با سوانح دریایی ایجاد می‌شود.

قادری کاهش خسارت احتمالی در مواقع بروز مشکلات را از دیگر اهداف این مانور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با برگزاری این مانور ارزیابی و حصول اطمینان از آمادگی پرسنل مرتبط با فعالیت‌های جست‌وجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی‌های نفتی به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه درباره دیگر برنامه‌های مانور بیان داشت: اطفاء حریق، امداد پزشکی و ارزیابی به منظور برنامه‌ریزی و سازماندهی هدایت و کنترل عملیات به ویژه سیستم گزارش دهی در هنگام وقوع سوانح دریایی نیز دیگر برنامه‌های است که در این مانور اجرایی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هنگام برگزاری این مانور ارزیابی دقیقی از توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجه با سوانح بزرگ انجام می‌شود.

قادری دیگر اهداف این مانور را بالابردن سطح آگاهی و اشاعه فرهنگ جست‌وجو و نجات و حفظ محیط زیست دریایی عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 15 دستگاه اجرایی در برگزاری این مانور اذعان داشت: ناظرانی از کشور آذربایجان و دبیرخانه برنامه محیط زیست دریای خزر نیز در این مانور حضور دارند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به بکار گیری چهار فروند بالگرد تجهیزات و 25 فروند انواع شناور در این مانور متذکر شد: 200 نفر از پرسنل و فرماندهان تیم‌های عملیاتی در این مانور حضور دارند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول