اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی ارومیه:

هنرمندان به شکست دشمن در جنگ نرم اهتمام کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه گفت: هنرمندان ایران اسلامی به ویژه مناطق مرزنشین باید هنر خود را در سمت و سویی به کار ببرند که پیاده‌کننده‌های جنگ نرم مغلوب شوند.

هنرمندان به شکست دشمن در جنگ نرم اهتمام کنند

احد کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هنرمندان باید به کارزار جنگ نرم وارد شده و برای مغلوب کردن دشمنان دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمر همت ببندند به طوری که خوشبختانه در این حوزه نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه دشمنان از هنر برای اهداف غیرانسانی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هنرهایی مانند سینما، کاریکاتور و ... بازیچه دست‌های کثیف دشمنان شده است تا به اسلام ضربه بزنند بنابراین ما هم باید از طریق به کار بستن هنر برای معدوم کردن نقشه‌های آنها تلاش کنیم.

وی به برپایی جشنواره فیلم و عکس قرآن معجزه پیامبر اعظم (ص) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان ارومیه اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 14 تا 20 آبان در مجتمع فرهنگی ارومیه برپا بود و هنرمندان ایرانی با ارائه آثار فاخر خود بار دیگر دلبستگی‌شان را به پیامبر اسلام (ص) نشان دادند.

کاظمی با اشاره به اینکه این جشنواره، همزمان و به طور موازی در شهرستان‌های خوی و مهاباد هم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جشنواره تولیدات کوتاه و بلند فیلم‌سازان کشور از پنج سال اخیر تا به امروز نمایش داده شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه گفت: علاوه بر هنرمندان فیلمساز، عکاسان زبردستی هم آثار خود را در زمینه حج، نماز و نیایش به نمایش گذاشتند به صورتی که فضایی آکنده از معنویت و صفا در محیط نمایشگاه حاکم شده بود.

کاظمی به حضور اساتید بزرگ و کارشناسان ملی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: اساتیدی مانند همایون اسعدیان نویسنده و کارگردان آثاری چون (طلا و مس) و (بوییدن ماه)، سید محمدحسین معصومی نویسنده و پژوهشگر دینی، داریوش یاری کارگردان تله فیلم حبیب، حجت الاسلام والمسلمین کفیلویی نویسنده و پژوهشگر دینی و سرکار خانم فرحناز قندفروش عضو کمیسیون بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی در این جشنواره حضور داشتند.

وی به استقبال گسترده مردم از این جشنواره نیز پرداخت و گفت: این استقبال گرم و گسترده را پیش‌بینی می‌کردیم لذا کارگاه‌های آموزشی در حوزه فیلم‌سازی و عکاسی را در اثنای جشنواره ترتیب دادیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ارومیه به برپایی همزمان نمایشگاه عکس (تا آسمان راهی نیست) در مجتمع فرهنگی ارومیه هم اشاره کرد و گفت: در حاشیه جشنواره اصلی، نمایشگاه عکس که حاوی آثار هنرمند عکاس ارومیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای احسان مهدیان بود، در برابر دیدگان علاقه‌مندان قرار گرفت.

کاظمی در پایان از صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی، نیروی انتظامی، اداره کل آموزش و پرورش، دفتر موسسات فرهنگی و علوم قرآنی و شهرداری ارومیه که در برگزاری این جشنواره کمک حال هیئت اجرایی بودند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول