اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک رزمنده دفاع مقدس:

عمل به فرامین رهبری تنها راه پیروزی در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دفاع مقدس توجه به فرامین و تذکرات رهبری را تنها راه پیروزی در جنگ نرم دانست.

عمل به فرامین رهبری تنها راه پیروزی در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید علیرضا رفیعی صبح امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز ابرکوه اظهار داشت: جنگ جبهه استکبار با ایران اسلامی را باید در سه مرحله مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: نخست دوران هشت ساله دفاع مقدس که می‌توان آن را جنگ سخت نامید، سپس تحریم‌ها که اصطلاح جنگ نیمه سخت به آن اطلاق می‌شود و بعد از آن دوران جنگ نرم در این سه مرحله گنجانده شده است.

رفیعی عنوان کرد: در دو جنگ سخت و نیمه سخت موفق از نبرد بیرون آمده‌ایم اما در جنگ نرم چندان موفق نبوده‌ایم و علت آن عدم توجه کافی به فرامین و تذکرات مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله و پیروزی در این نبرد سنگین، جوانان باید راه مقابله را فرا بگیرند و راه مقابله در جنگ نرم، بصیرت و آگاهی‌بخشی به جوانان است و مسئولان باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند.

رفیعی تاکید کرد: به طور قطع جوانان ما در صورت تجهیز شدن، آماده مقابله در این جنگ نیز هستند.

وی عنوان کرد: جوانان ما با جوانان دوران جنگ هیچ تفاوتی نکرده‌اند و باید از خودمان سئوال کنیم که چه ابزاری برای شرکت در این جنگ در اختیار آنان قرار داده‌ایم که از آنان برای حضور در جنگ نرم دعوت می‌کنیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: اگر روزی جوانان مدارس و دانشگاه‌ها را برای حضور در جبهه رها ‌کردند، امروز خط مقدم ما، جبهه علم و فناوری است و باید همراه با تفکرات بسیجی در این راه گام برداریم.

رفیعی افزود: یکی از راه‌های مقابله با دشمن در عرصه جنگ نرم، شرکت در یادواره‌ها، ارتباط با خانواده‌های شهدا، کاروان راهیان نور و زنده نگه‌ داشتن یاد، خاطره و هدف شهداست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: بنا به تأکید امام راحل، وصیتنامه‌های شهدا را بخوانیم و به آن عمل کنیم.

وی افزود: بر اساس یک تحقیق، 99 درصد از شهدا در وصیت نامه‌های خود ما را به پیروی از ولایت فقیه فرا خوانده‌اند و مضامین توجه به حجاب، تحصیلات، احترام به پدر و مادر و خودسازی در آنها بارها دیده شده است.

رفیعی گفت: در دوران جنگ اگر بسیجی سه ماه از زندگی خود را در جبهه می‌گذراند، 10 روز آن را در عملیات می‌گذراند و بقیه مدت را به جهاد اکبر می‌گذراند و به قولی ابتدا پا روی "من" می‌گذاشت و بعد روی "مین" پا می‌گذاشت.

امام جمعه ابرکوه نیز در این یادواره با اشاره به ارزش خون شهدا بیان کرد: اگر امروز عزت ایران اسلامی را شاهد هستیم تنها به برکت خون شهداست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: دانش‌آموزان باید با تأسی از شهید فهمیده‌ها و در سنگر علم آموزی در دفاع از آرمان‌های اصیل انقلاب بکوشند.

به گزارش فارس، شهرستان ابرکوه 50 شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول