اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کمیته استعدادیابی ووشوی کشور صورت گرفت

اجرای طرح پایلوت استعدادیابی ووشو در الوند

خبرگزاری فارس: طرح پایلوت استعدادیابی ووشوی استان قزوین با حضور رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون ووشوی کشور در شهر الوند برگزار شد.

اجرای طرح پایلوت استعدادیابی ووشو در الوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، طرح پایلوت استعدادیابی ووشوی استان قزوین با حضور علی تنباکوساز رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون ووشوی کشور در سالن ورزشی هیئت ووشوی شهرستان البرز در شهر الوند برگزار شد.

در این طرح بالغ بر 300 نفر از دانش‌آموزان البرز با همکاری آموزش و پرورش شهرستان البرز مورد ارزیابی و آزمون‌های استعدادیابی قرار گرفتند که از این میان نفرات انتخاب شده به مدت یک‌ ماه به صورت رایگان با حمایت و همکاری اداره ورزش و جوانان البرز به تمرینات ورزشی خواهند پرداخت.

بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان شهر الوند در سالن ورزشی میهن شهر الوند که متعلق به هیئت ووشوی البرز است، مورد ارزیابی و استعدادیابی قرار گرفتند و حدود 100 نفر دیگر نیز در روستای کمال‌آباد در این طرح شرکت کردند.

روح‌الله گل‌محمدی رئیس هیئت ووشوی شهرستان البرز در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز اظهار کرد: علی‌رغم تبلیغات محدود، استقبال خوبی از این طرح شده و بسیاری از خانواده‌ها از این طرح ورزشی ابراز رضایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حمایت‌های مالی از ووشوی البرز محدود است، اذعان کرد: با توجه به فاکتورهای مد نظر هیئت و فدراسیون ووشو، باید با شناسایی افراد مستعد در این رشته، سرمایه‌گذاری‌های لازم را در رشد آن‌ها صورت داد.

رئیس هیئت ووشوی شهرستان البرز افزود: دو فاکتور علاقه و وضعیت جسمانی دانش‌آموزان در این مدت سنجیده می‌شود تا نفرات نهایی و ادامه‌دهندگان این رشته ورزشی توسط مربی مشخص شوند.

گل‌محمدی با اشاره به کمبود حمایت از ورزش قهرمانی تأکید کرد: ورزشکاران مدال‌آور بسیاری در رشته ووشو وجود دارند که باید با حمایت و تقدیر از آنان، موجب شویم دیگر ورزشکاران نیز در راستای مدال‌آوری ترغیب شوند.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به رشته ووشو از جمله تهیه لوازم و تجهیزاتی مانند لباس و دستکش بسیار بالا بوده و تهیه آنها برای اقشار ضعیف و کم درآمد بسیار سخت است که هیئت ووشوی البرز با در نظر گرفتن این معضل، سعی کرده هزینه‌های مرتبط همچون شهریه را کاهش دهد.

رئیس هیئت ووشوی شهرستان البرز با اشاره به نحوه برگزاری طرح استعدادیابی در کشورهایی نظیر آلمان اظهار کرد: باید همچون کشور آلمان با تشکیل مدارس تخصصی استعدادیابی، با به کارگیری فاکتورهای مناسب هر ورزش، افرادی متناسب با آن ورزش شناسایی و حمایت کرد.

گل‌محمدی با بیان اینکه استان قزوین به عنوان دومین استان مجری طرح استعدادیابی ووشو، این طرح را اجرایی کرده، ادامه داد: در کشور ایران با توجه به تجهیزات محدود هیئت‌های ورزشی، فاصله بسیار زیادی تا ایده‌آل استعدادیابی‌های ورزشی وجود دارد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های دقیق هیئت‌های ورزشی در اموری که برای شناخت توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادیابی‌های ورزشی صورت می‌گیرد، سبب می‌شود خانواده‌ها با استقبال بیشتری فرزندان خود را به کلاس‌ها و مدارس استعدادیابی روانه کنند.

رئیس هیئت ووشوی شهرستان البرز عنوان کرد: چنانچه برای نیروهای با استعداد جذب شده برنامه‌ریزی مناسب در نظر گرفته شود، می‌تواند در آینده آنان و ووشوی شهرستان البرز تأثیرگذار باشد.

گل‌محمدی با تأکید بر اینکه استعدادیابی‌های ورزشی باید چند مرتبه در سال صورت گیرد، ابراز کرد: دور دوم طرح استعدادیابی ووشوی شهرستان البرز پیش از آغاز سال نو و حدودا در اواسط ماه بهمن برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امید است در فاز دوم این طرح، با حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری‌ها و شوراهای شهر، برنامه‌ریزی‌های بهتری در راستای استعدادیابی انجام داد.

گل‌محمدی در پایان از برگزاری مسابقات کشوری لوهان چوان ووشو در تاریخ 15 تا 17 آذر به میزبانی کرج خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات نیز تیم ووشوی الوند به نمایندگی تیم استان حضور پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول