اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان خبر داد

اجرای طرح شناسایی نخبگان ورزشی در مناطق دورافتاده

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح استعدادیابی و شناسایی نخبگان ورزشی روستاها و مناطق دورافتاده در سال جاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح شناسایی نخبگان ورزشی در مناطق دورافتاده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا پارسا در مجمع عمومی سالانه هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اظهار داشت: بسیاری از استعدادهای خوب ورزشی در کشور از روستاها برمی‌خیزند بنابراین بحث استعدادیابی و ظرفیت‌سنجی باید در دستور کار قرار گیرد و کسانی که این استعداد و ظرفیت را دارند که در رشته‌های مختلف ورزشی پیشرفت کنند، معرفی شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانه‌های ورزش روستایی در روستاهای کشور ایجاد می‌شود.

به گفته این مسئول طرح ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در راستای اجرای سیاست‌های کلی وزارت ورزش و جوانان امسال در روستاهای کشور اجرا می‌شود.

پارسا اضافه کرد: سهم هر استان 12 فضای ورزش روستایی در تمام 31 استان کشور است که با مشارکت فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه بیش از 30 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، اهمیت تعمیم و گسترش فعالیت‌های ورزشی در روستاها و مناطق عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش‌های روستایی وعشایری ابراز داشت: ورزش در روستاها یکی از عمده جهاتی است که می‌تواند در توسعه روستایی نقش موثری را بازی کند.

پارسا اضافه کرد: یکی از راه‌های توسعه ورزش روستایی حضور تیم منتخب روستایی و عشایری در مسابقات و لیگ‌های استانی در تمام 49 رشته فعال آن منطقه است که باید با دقت بیشتری به آن پرداخته شود.

به گفته وی این تعامل و مشارکت سبب می‌شود هیئت‌های روستایی و عشایری به صورت خودکار در تمام رشته‌های ورزشی حضور فعال و قدرتمند داشته و دارای یک تیم منسجم برای حضور در مسابقات کشوری داشته باشند.

پارسا اذعان داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده 20 درصد روستاییان کشور از مشکل استرس روحی و روانی، 15 درصد از اختلال عملکردی، هشت درصد از مصرف مداوم داروهای مضر و 14 درصد از بیماری افزایش فشار خون رنج می‌برند که تمام این معضلات فقط با روزی یک ساعت فعالیت ورزشی مناسب در سطح روستاها و مناطق عشایری از بین می‌رود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول