اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

قطع اعتبار فرهنگی کم‌توجهی به حوزه فرهنگ است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران قطع اعتبار فرهنگی را عاملی برای کم‌توجهی به حوزه فرهنگ دانست.

قطع اعتبار فرهنگی کم‌توجهی به حوزه فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه بیستمین نمایشگاه کتاب مازندران که در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست‌های استان حمایت از ناشران است، اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد تازه‌های نشر کتاب در بخش بومی و غیربومی هستیم.

این مسئول از شکل‌گیری ستاد استانی در حوزه کتاب در استانداری مازندران خبر داد و گفت: پیگیری جدی ما در حوزه فرهنگ مازندران است تا با این اقدام بتوانیم سرانه مطالعه را در مازندران افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ماموریت حمایت از ناشران را به ارشاد واگذار کردیم تا  مساعدت لازم در بحث مادی و معنوی انجام شود.

ابراهیمی قطع اعتباری فرهنگی را عاملی برای کم‌توجهی به حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: دو سال اخیر اعتبار فرهنگی خوبی داشتیم و مساعدت‌های لازم نیز صورت می‌گرفت، اما وقتی اعتبار فرهنگی حذف شد ما در این بخش با مشکل مواجه شدیم.

ابراهیمی افزود: نگاه استان در این است برای حمایت از حوزه فرهنگ از منابع دیگری که در اختیار دارد برای حمایت از حوزه فرهنگ استفاده کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: وسعت حوزه فرهنگی در مازندران گسترده است، اعتبارات استانی کفایت این بخش را نمی‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه حذف اعتبارات فرهنگی ناشی از سیاست‌های  کلان دولت است، بیان داشت: نارسایی‌های اعتباری در حوزه فرهنگ سبب ایجاد گله‌مندی از سوی نخبگان فرهنگی، رسانه‌ها و ناشران کتاب شده است.

وی تشکیل کمیته کتاب در استانداری را کاری موازی دستگاه متولی ندانست و گفت: با پیشنهاد دستگاه‌های اجرای مرتبط کمیته کتاب در استانداری در ذیل معاونت سیاسی استانداری تشکیل شد و هدف ما یکپارچه‌سازی استان در این امر است.

ابراهیمی گرانی کتاب را دلیل بر کاهش سرانه مطالعه ندانست و بیان داشت: وقتی علاقه است، گرانی سبب نمی‌شود تا کسی کتاب نخرد.

وی ادامه داد: اعطای یارانه و بن کتاب سیر تشویقی برای خرید کتاب به علاقمندان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه مرکز استان نیازمند مرکز نمایشگاه فرهنگی است، اظهار داشت: ایجاد محل نمایشگاه فرهنگی در افق برنامه‌های استان دیده شد.

وی  با تاکید بر اینکه تجلیل از پدیدآورندگان کتاب در برنامه‌های ارشاد اسلامی قرار گیرد، اذعان داشت: ناشران حوزه تاریخ و فرهنگ مازندران گام‌های خوبی برداشتند و تکریم از این سرمایه‌های فرهنگی همچون سال‌های گذشته ضرورت دارد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول