اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد

بزرگداشت علمای جهان اسلام در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در راستای حفظ و احیای آثار بزرگان جهان اسلام، برگزاری کنگره بزرگداشت علما در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار دارد.

بزرگداشت علمای جهان اسلام در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی، با اشاره به جایگاه و منزلت علمی و عملی این عالم بزرگ جهان اسلام اظهار کرد: آیت‌الله العظمی گلپایگانی فقیهی آگاه و دارای ابعاد منحصر به فرد شخصیتی بودند که خدمات ارزشمندی را به جهان اسلام ارائه کردند.

وی با تاکید بر ضرورت احیای یاد و بزرگداشت علمای بزرگ اسلام تصریح کرد: اقدام شورای فرهنگ عمومی در زمینه‌سازی احیای آثار و بزرگداشت علما و مراجع تقلید نقش بسزایی در تبیین خدمات این بزرگان در بین مردم خواهد داشت.

انصاری ادامه داد: در راستای ترویج و تبیین آثار علمای بزرگ جهان اسلام برگزاری کنگره بزرگداشت علما و مراجع عظام تقلید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به جایگاه ویژه علما و مراجع عظام تقلید در برهه‌های حساس تاریخ اسلام بعد از غیبت امام عصرعج الله تعالی فرجه الشریف خاطر نشان کرد: حضور فقها و عالمانی آگاه و تاثیرگذار در برهه‌های حساس تاریخی حفظ موازین اسلامی و حراست از ارزش‌های دینی اعتقادی را به همراه داشته است.

وی به ابعاد گسترده شخصیتی حضرت آیت‌الله العظمی گلگپایگانی اشاره کرد و افزود: این عالم جلیل‌القدر همواره حضوری فعال و ویژه در بخش‌های مختلف علمی و عملی داشته و آثار گرانقدر ایشان مؤید این مسئله است.

انصاری گفت: آیت‌الله العظمی گلپایگانی نقش و اثرگذاری ویژه‌ای در رشد علمی و ارتقای دانش علمای حوزه و ایجاد تحرک در مردم در مبارزات دوران انقلاب اسلامی داشتند.

وی به آثار گرانبهای آیت‌الله گلپایگانی اشاره کرد و افزود: کتب و آثار احیا شده از این عالم بزرگوار نشانگر ابعاد منحصر به فرد شخصیتی و نگاه عمیق علمی ایشان در جهان اسلام است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول