اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد

عضویت 45 هزار فرهنگی در کانون بازنشستگان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کانون بازنشستگان فارس حدود 45 هزار عضو دارد.

عضویت 45 هزار فرهنگی در کانون بازنشستگان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب بعد از ظهر امروز در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان فرهنگی فارس که در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اعضای بسیاری دارد و از تمام بازنشستگان اداره‌های دیگر پر تعدادتر است.

وی افزود: همان‌طور که بسیج فرهنگیان از بسیج ادارات مستقل شد، این امکان وجود دارد که برای خدمات‌رسانی بهتر، این کانون از ادارات کشوری مستقل شود.

روزی‌طلب تصریح کرد: تقاضای استقلال این کانون به معنای مطالبه امکانات بیشتر نیست بلکه به دلیل عده بسیار فرهنگیان و ناهماهنگی‌های پیش آمده، در صورت تحقق استقلال، مشکلات مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین بیان کرد: در همین زمینه اگر در استانداری فارس کمیته حل مشکلات بازنشستگان تشکیل شود و ادارات مختلف موظف شوند در حیطه خود کارهای بازنشستگان را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند، کرامت و شأن بزرگان فرهنگی بهتر رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از همکاران بازنشسته فرهنگی هنوز مسکن ندارند و لازم است برای این افراد امکان ویژه‌ای در نظر گرفته شود که آسان‌تر از راه‌های فعلی باشد.

روزی‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بازنشستگان به دلیل کهولت سن دچار بیماری‌هایی می‌شوند که بیمه عادی و حتی تکمیلی پاسخگوی مشکلات درمانی آنها نیست.

وی ابراز داشت: مقداری هزینه از حقوق دریافتی همکاران فرهنگی برای بیمه طلایی برداشت شد اما تحقق نیافت که در حال حاضر نیز از حوزه وزارت آموزش و پرورش خارج و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده و این وزارتخانه به دلیل حجم کار امکان اجرا ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: چند ماه اختلاف حقوق سال‌های گذشته فرهنگیان جزو دیون تلقی شده و هنوز وزارتخانه نتوانسته است آن را بپردازد که باید تدبیری از سوی مجلس و دولت در این زمینه اندیشیده شود.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش مانند شرکت‌های مخابرات، پست و ... نمی‌تواند بنابر مصوبه هیئت مدیره در استخدام فرزندان فرهنگیان اولویت قائل شود.

روزی‌طلب تصریح کرد: آموزش و پرورش از قانون سازمان استخدام کشوری پیروی می‌کند و امکان اولویت‌بندی برای فرزندان فرهنگیان وجود ندارد اما اگر آنان در آزمون ابتدایی پذیرفته شوند در مصاحبه، ارفاقی برای آنها لحاظ می‌شود.

وی در پایان در مورد زمین مسکن تعدادی از فرهنگیان در انجیره و مجتمع نیمه‌کاره مسکونی بلوار فضیلت خواستار کمک شهرداری و نهادهای ذی‌ربط برای پیشبرد سریع کار شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول