اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان:

راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان گفت: راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد.

راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسحاق هراسانیان ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سالن جلسات سپاه استان سمنان که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم برگزار شد، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی در جامعه است و نقش مهمی در اثربخشی و ارتقای کیفیت برنامه‏های پرورشی به خصوص در حوزه دانش‏آموزی ایفا می‏کند.

وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور در حقیقت نوعی فعالیت در راستای زمینه‏سازی رشد ابعاد نگرشی، معرفتی و مهارتی دانش‏آموزان است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان ادامه داد: این عملیات بزرگ فرهنگی و نهضت عمیق فرهنگ‏ساز با همکاری دو نهاد تاثیرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش در جامعه دانش‏آموزی و فرهنگیان اجرایی می‏شود.

هراسانیان با اشاره به تعامل و همکاری دوجانبه آموزش و پرورش و سپاه پاسداران در اعزام کاروان‏های راهیان نور دانش‏آموزی اظهار داشت: تدابیری خوبی از سوی هر دو نهاد برای برگزاری مطلوب اردوهای راهیان نور اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‏ها در راستای اجرای یک دستورالعمل بزرگ به نام «از مدرسه تا مدرسه» از طریق آموزش و پرورش و سپاه پیگیری می‏شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان ادامه داد: براساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده، حدود یک میلیون نفر از دانش‏آموزان و فرهنگیان امسال به اردوهای راهیان نور اعزام می‏شوند که از این تعداد، 900 هزار نفر دانش‏آموز و 100 هزار نفر از فرهنگیان کشورمان هستند.

هراسانیان سهم استان سمنان را در این بخش حدود 8 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به تدریج از مدارس به اردوهای راهیان نور اعزام می‏شوند.

وی اضافه کرد: برای اعزام این تعداد از دانش‏آموزان و فرهنگیان استان سمنان، از تمام ظرفیت‏ها و توانمندی‏های بسیج و سپاه که همواره در همه صحنه‏های انقلابی صف‏شکن و پیش‏قدم بوده است، استفاده شده تا این بار نیز حرکت پیروزمندانه دیگری ثبت شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان اضافه کرد: بسیج در صحنه‏های مختلف انقلابی نشان داده است که می‏تواند منشأ اثر باشد و در زمینه اعزام کاروان‏های راهیان نور نیز از دو سال گذشته به طور جدی وارد میدان عمل شده است.

هراسانیان با بیان اینکه در این مدت اعزام اقشار مختلف مردم به اردوهای راهیان نور با نظم بهتری انجام شده است، گفت: این اردوها با هدف درک و فهم راه شهیدان و آرمان‏های بلند رزمندگان اسلام، توجه به تجربه ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی و پرداختن عملی به درس آمادگی دفاعی دانش‏آموزان برگزار می‏شود.

وی افزود: در راستای اعزام کاروان‏های راهیان نور مد نظر است تا رویکردهای خاص این بخش نظیر آشنایی نسل جوان و نوجوان کشورمان با فرهنگ و روحیه ارزشمند ایثار، ایمان، سلحشوری و از خود گذشتگی به جامعه هدف منتقل شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان سمنان افزود: در این حوزه تلاش می‏شود تا دانش‏آموزان با اهداف و تفکرات شهدایی که نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، آشنا شوند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول