اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر سیستانی:

کتابخانه‌های سیار موجب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از شاعران سیستانی گفت: با ایجاد کتابخانه‌های سیار در استان سیستان‌وبلوچستان، سرانه مطالعه افزایش می‌یابد.

کتابخانه‌های سیار موجب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان، ابراهیم محمودی اظهار داشت: علم مجموعه تصورات انسان‌هاست، علم را از کتاب می‌گیرند و از کتاب است که به دوردست جغرافیای انسانی به تمام مواهب انسانی دست پیدا می‌کنند و انسان اهل مطالعه و کتابخوان دچار مشکل اخلاقی و اجتماعی نخواهد شد.

وی افزود: در هر جامعه‌ای که کتاب کم خوانده شود، مشکلات بیشتر است چنانچه که بزرگی گفته است اگر می‌خواهید فرزندان تربیت شده داشته باشید، باید پدر و مادر تربیت شده داشته باشید.

این کارشناس اهل قلم سیستانی ادامه داد: در دنیای امروز با ورود اینترنت و تلویزیون، کتابخوانی و مطالعه را کم رنگ کرده است و اگر می‌خواهیم فرزندان سالمی داشته باشیم، فرزندان کتابخوان و اهل مطالعه تربیت کنیم.

محمودی بیان کرد: در کتابخانه‌های استان، فرزندان ما فقط کتاب‌های درسی خود را می‌خوانند و از کتاب‌های داخل کتابخانه کمتر استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در اینجا کتابخانه‌های ما نیمه‌تعطیل و کم‌رونق است چرا باید این‌گونه باشد با وجود این درد مزمن، فرزندان ما مریض خواهند شد.

این شاعر سیستانی بیان داشت: باید شکل و فضای کتابخانه‌ها را عوض کنیم و در کوچه و خیابان و بازار با ایجاد کتابخانه‌های سیار کتاب را ببریم تا همگان از کتاب استفاده کنند.

محمودی گفت: کتابخانه‌های سیار بهترین نوع کتابخانه‌ها برای افزایش سرانه مطالعه خواهد بود، چنانچه این طرح در اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا در حال اجرا است.

وی افزود: کتابخانه‌ها باید زیبا و شکیل و مخاطب‌پسند باشد.

این شاعر ادامه داد: امکانات وجود دارد لذا باید از فناوری روز دنیا و تکنولوژی برای افزایش سرانه مطالعه بهره برد نوع کتاب و چینش کتاب در جذب مخاطب و خواننده کمک خواهد کرد.

محمودی بیان کرد: کتابخانه‌ها باید جاذبه زیادی ایجاد کنند تا فرزندان ما به این فضاها جذب شوند.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول