اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

سرانه مطالعه کتاب در چهارمحال و بختیاری 56 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه مطالعه کتاب در این استان 56 دقیقه در روز است.

سرانه مطالعه کتاب در چهارمحال و بختیاری 56 دقیقه است

بهروز صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کتاب دریچه‌ای است به سوی روشنایی و به وسیله آن می‌توان میان انسان‌ها و نسل‌ها رابطه برقرار کرد.

وی از شروع فعالیت سامانه کتاب من در استان خبر داد و گفت: برای تشکیل این سامانه 25 هزار و 203 جلد کتاب سفارش داده‌ایم که از این تعداد 9 هزار و 852 جلد کتاب خریداری شده و کاربران کتابخوان و مخاطبان کتاب می‌توانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

صادقی ادامه داد: این اداره‌کل در حال خریداری 4 هزار و 302 جلد کتاب دیگر برای این سامانه می‌باشد و مابقی آنها که خریداری نشده یا در حوزه کاری ما نبوده یا کتاب‌هایی هستند که دیگر قابلیت استفاده را ندارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اعضای دارای مدرک دکترا که در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند را 156 نفر اعلام کرد و گفت: اعضای دارای مدرک فوق لیسانس عضو کتابخانه‌های این استان نیز 741 نفر هستند و این آمار به چشم‌انداز مطلوب پیش روی استان بسیار نزدیک است.

صادقی با اشاره به وجود 3 هزار و 582 صندلی مطالعه در کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: در کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نزدیک به 180 رایانه وجود دارد که مخاطبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی سرانه مطالعه کتاب در استان چهارمحال و بختیاری را در مجموع 56 دقیقه در روز دانست و افزود: از این تعداد، مطالعه کتب غیر درسی 14 دقیقه، فضای مجازی یک دقیقه و چهل و دو ثانیه، قرآن 9 دقیقه و پنجاه ثانیه، روزنامه 25 دقیقه و پنجاه ثانیه و نشریات نیز چهار دقیقه در روز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تجلیل از کتابخانه‌های عمومی برتر، گردهمایی بزرگ کتابداران در روز 20 آبان، تجلیل از شهرداران نمونه از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته کتاب در استان است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول