اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث مازندران:

3 بهشهری بر اثر گازگرفتگی مسموم شدند

خبرگزاری فارس: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از مسمومیت سه نفر بر اثر گازگرفتگی در بهشهر خبر داد.

3 بهشهری بر اثر گازگرفتگی مسموم شدند

مهین تفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه این حادثه در ساعت 4 صبح امروز گزارش شده است، تصریح کرد: در این حادثه 3 نفر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند که یکی از حادثه‌دیدگان که زنی 51 ساله بوده از ناحیه قفسه سینه احساس درد و خفگی کرده و با بیدار شدن از خواب متوجه موضوع می‌شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران ادامه داد: این فرد بلافاصله دو زن دیگر که 21 ساله و 16 ساله بودند را از خواب بیدار کرده و با مرکز اورژانس 115 بهشهر تماس حاصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تکنسین‌های اورژانس 115 شهرستان بهشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و اقدامات اولیه همچون اکسیژن‌ترابی را روی حادثه‌دیدگان انجام داده و برای ادامه درمان هر سه نفر را به بیمارستان امام خمینی بهشهر اعزام کردند.

تفضلی بیان داشت: با پیگیری انجام شده و ارتباط با بیمارستان امام خمینی بهشهر حال هر سه نفر رضایت‌بخش اعلام شد.

این مسئول علت حادثه را مشکل فنی بخاری گازی و احتراق ناقص گاز عنوان و به مردم توصیه کرد در مواجهه با فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا درب و پنجره فضای آلوده به گاز را باز کنند و از روشن کردن چراغ جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه باید شیرهای گاز در معرض دید را بست، متذکر شد: با انجام اقدامات اولیه بلافاصله با اورژانس 115 تماس حاصل کنند و تا رسیدن تکنسین‌های اورژانس، هرگونه مانع تنفسی فرد یا افراد مصدوم اعم از یقه پیراهن، کمربند و ... را آزاد کنند.

تفضلی به مردم توصیه کرد: با شروع فصل سرما وسایل گازسوز را به طور کامل بررسی کنند و از سلامت شیرهای گاز، دودکش‌ها و لوله‌های بخاری اطمینان حاصل کنند تا شاهد بروز این گونه حوادث نباشیم.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در پایان به یک نکته اشاره کرد و گفت: افرادی که در حوادث گازگرفتگی به کمک حادثه‌دیدگان می‌آیند، نباید به مدت طولانی در معرض گاز قرار بگیرند چرا که احتمال مسمومیت آنها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ل20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول