اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار معاون غذا و دارو علوم پزشکی مشهد:

استفاده از داروهای گیاهی بدون مجوز سبب بروز مسمومیت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از داروهای گیاهی که مجوز ندارند و توسط افراد مصرف می­شوند ممکن است سبب بروز مسمومیت شوند.

استفاده از داروهای گیاهی بدون مجوز سبب بروز مسمومیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا صابری ظهر امروز در نشست خبری هفته پیشگیری از مسمویت­ها که در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از داروهای گیاهی که مجوز ندارند و توسط افراد مصرف می­شوند ممکن است سبب بروز مسمومیت شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد در دانشکده طب سنتی می­توانند در زمینه استفاده از گیاهان دارویی به متقاضیان مشاوره­های خوبی بدهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و موادی که ممکن است در این فصل سبب بروز مسمومیت شود، تصریح کرد: به عنوان مثال عصاره اکالیپتوس که یک ترکیب گیاهی است در این فصل بسیار مورد استفاده است و به دلیل شباهت ظاهری به برخی از شربت­های دارویی ممکن است اشتباهاً مصرف شود و عوارضی را در پی داشته باشد.

صابری با اشاره به بی ‌طلاعی عموم مردم از شکل ظاهری برخی از داروهای گیاهی و شباهت آنها به یکدیگر تاکید کرد: ممکن است برخی از داروها توسط افراد غیر متخصص به اشتباه تجویز شوند و یا به اشتباه به افراد تحویل داده شوند که این امر سبب بروز مسمومیت می­شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیشگیری از مسمومیت یکی از اولویت­های دائمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، ادامه داد: در این راستا با برخی از ارگان­ها همکاری­هایی انجام شده است.

صابری در این راستا خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با آموزش و پرورش هماهنگی­هایی انجام شده است که در این هفته از طریق معلمان بهداشت آموزش­هایی به کودکان داده شود و از این طریق به خانواده­ها انتقال پیدا کند.

وی افزود: همچنین با سازمان بسیج نیز هماهنگی­هایی در این زمینه انجام شده است و علاوه بر آن از ظرفیت داروسازان استفاده می‌شود تا برگه اطلاع‌رسانی را در پاکت دارویی افراد قرار دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی در زمینه مسمومیت­ها و ارائه آموزش­های لازم در شبکه بهداشت از رابطان سلامت استفاده شده است که به صورت مویرگی می‌توانند به داخل خانواده­ها رفته و آموزش­های لازم را در مورد ایمن سازی منازل به افراد بدهند.

صابری در ارتباط با مرکز پاسخگویی و خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد درصورت بروز حادثه می­توانند هر ساعت از شبانه‌روز و در هر جای کشور می­توانند با شماره 1490 تماس بگیرند و سئوالات خود را در مورد مسمویت بپرسند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول