اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت غذای دانشکده علوم پزشکی آبادان:

68 درصد مسمومیت‌ها در ارتباط با داروهاست

خبرگزاری فارس: کارشناس امور دارویی و مدیریت غذا دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حدود 68.6 درصد از مسمومیت‌هایی که به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ایران گزارش شده، مسمومیت دارویی بوده است.

68 درصد مسمومیت‌ها در ارتباط با داروهاست

سمیه عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: نخستین هفته آبان‌ماه به‌عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌های مختلف شناخته می‌شود.

وی افزود: نخستین روز این هفته با عنوان پیشگیری از مسمومیت‌های ناشی از مصرف خودسرانه دارو شناخته می‌شود، شایعه‌ترین دلیل مسمومیت در کشور که از سوی مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ایران شناخته می‌شود.

کارشناس امور دارویی و مدیریت غذا دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در حدود 68.6 درصد از مسمومیت‌هایی که به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ایران گزارش شده، مسمومیت دارویی بوده است.

وی با اشاره به شعارهای روز نخست از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها گفت: مهمترین شعار انتخابی این روز برای شهروندان، پیشگیری از مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه و تجویز پزشک است زیرا این اقدام سلامت فرد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عزیزی در همین خصوص اضافه کرد: مقادیر بالای مصرف داروهای به ظاهر کم خطر، می‌توانند برای افراد به خصوص کودکان و سالخوردگان کشنده باشند.

کارشناس امور دارویی و مدیریت غذا دانشکده علوم پزشکی آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص اقدامات انجام شده دانشکده علوم پزشکی آبادان به‌مناسبت این روز بیان کرد: در سربرگ مکاتبات اداری شهرستان، گلچینی از مهمترین شعارهای مرتبط با این هفته درج شده است.

وی افزود: تهیه و پخش برشور خاص این روز برای شهروندان، چاپ بنر و پوستر با درج شماره 09646 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم پزشکی استان خوزستان از دیگر اقدامات دانشکده علوم پزشکی برای این روز است.

عزیزی با اشاره به پیام خاص روز نخست هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها برای شهروندان آبادانی گفت: از مصرف خودسرانه داروها پیشگیری کرده و در صورت مصرف هرگونه دارو با پزشک متخصص و یا داروساز مشورت کرده سپس داروی تجویز شده را مصرف کنید.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها، اولیای مدرسه و به‌ویژه نوجوانان توجه داشته باشند که از مصرف هر گونه دارویی که به عنوان انرژی‌زا و تقویت کننده حافظه از سوی افراد سودجو معرفی می‌شوند خودداری کرده و متوجه باشند این نوع از داروها مخدر بوده و به شدت برای افراد مضر است.

کارشناس امور دارویی و مدیریت غذا دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: از مصرف دارو جلوی دیدگان خردسالان و کودکان خودداری کنید زیرا اشکال و رنگ‌بندی‌های دارویی برای کودکان جذاب بوده و درصدد مصرف آن برمی‌آیند.

وی در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه مسمومیت با دارو شهروندان در نخستین اقدام با اورژانس محل سکونت خود تماس حاصل کرده و در قدم بعدی با شماره 09646 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول