اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور:

تماس پوستی با برخی گیاهان آپارتمانی منجر به مسمومیت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور گفت: برخی گیاهان و گل‌های آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن‌باخیا سمی هستند و حتی تماس پوستی با آنها منجر به مسمومیت می‌شود.

تماس پوستی با برخی گیاهان آپارتمانی منجر به مسمومیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدحسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با انواع مسمومیت‌ها اظهار کرد: مسمومیت با مواد غدایی در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده‌های غذایی، تهیه و نگهداری مواد غذایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف کنسروهایی که درب قوطی آنها برآمدگی، فرو رفتگی و زنگ زدگی دارند، توصیه نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نوعی از مسمومیت غذایی به‌ نام بوتولیسم از کشنده‌ترین انواع مسمومیت‌ها به‌شمار می‌رود که در اثر مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، کالباس، کنسروهای ماهی، ذرت و لوبیا، کشک خام و عسل طبیعی که در شرایط نامناسب و غیربهداشتی تهیه و نگهداری شده‌اند، ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به علایم و نشانه‌های بوتولیسم بیان داشت: تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک، عدم توانایی حرکتی، سختی در بلع، اختلال تکلم و یبوست به صورت تاخیری( 12 تا 24 ساعت بعد از مصرف غذای آلوده به باکتری) علایم آن است.

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور اضافه کرد: مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی، دلیل بر غیرسمی بودن آن برای انسان نیست و برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‌ها و باغچه‌ها نیز می‌تواند سبب بروز مسمومیت در انسان شود.

حسینی اظهار کرد: کودکان خردسال ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند و این عمل بخشی از درک این گروه سنی از محیط اطرافشان است که زمینه‌ساز بروز مسمومیت می‌شود.

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور ادامه داد: محصولات خانگی مانند مواد آرایشی‌بهداشتی، فرآورده‌های شوینده، سفیدکننده و لوله باز‌کن، استون، الکل، ضد یخ وگیاهان آپارتمانی سمی هستند و نباید آنها را در دسترس کودکان قرار داد.

حسینی ادامه داد: خانواده‌‌ها باید نام گیاهان دارویی خانگی را روی برچسبی کنار آنها بنویسند زیرا گیاهان و گل‌های آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن‌باخیا سمی هستند و حتی تماس پوستی با آنها منجر به مسمومیت می‌شود.

وی بیان داشت: داروهای خود را در مقابل چشم کودکان نخورید، چرا که کودکان از رفتار بزرگ‌سالان تقلید می‌کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول