اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش، پیشگیری سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

عمده گاز‌گرفتگی‌های اصفهان ناشی از ناقص‌سوزی وسایل گاز‌سوز است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بیشتر گاز‌گرفتگی‌هایی که در اصفهان مشاهده می‌شود ناشی از ناقص‌سوزی وسایل گاز‌سوز موجود در منازل مسکونی است.

عمده گاز‌گرفتگی‌های اصفهان ناشی از ناقص‌سوزی وسایل گاز‌سوز است

علیرضا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با سرد شدن دمای هوا آتش‌نشانان نیز همواره آماده خدمت‌رسانی به شهروندان برای کاهش خسارات ناشی از وسایل گاز‌سوز موجود در منازل و واحد‌های مسکونی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیب سوخت، اکسیژن و انرژی به عنوان مثلث آتش شناخته می‌شود، ادامه داد: زمانی که این ترکیب به میزان مناسبی باشد، سوخت و احتراق وسایل گاز‌سوز به صورت کامل انجام می‌شود.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه زمانی که مقدار سوخت یا اکسیژن وسایل گاز‌سوز کم یا زیاد باشد، احتراق ناشی از این وسایل ناقص انجام می‌شود، تصریح کرد: بیشتر گاز‌گرفتگی‌هایی که در اصفهان مشاهده می‌شود ناشی از ناقص‌سوزی وسایل گاز‌سوز موجود در منازل و ساختمان‌های مسکونی و مسمومیت‌های ناشی از گاز منواکسیدکربن است.

وی با تاکید بر اینکه آبی بودن رنگ شعله وسایل گاز‌سوز به معنی احتراق و سوخت کامل این وسایل است، اضافه کرد: اما زمانی که رنگ شعله وسایل گاز‌سوز مایل به زرد باشد و به صورت کامل آبی رنگ نباشد، گاز منوکسید کربن ناشی از سوخت ناقص این وسایل به شدت در حال تولید‌شدن است.

یاوری با اشاره به اینکه گاز منو‌اکسید کربن بسیار خطرناک است و وجود این گاز در منازل در بلندمدت سبب فوت افراد می‌شود، تاکید کرد: منواکسید کربن از گاز‌های بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌مزه بوده و این نوع از گاز قابل تشخیص برای افراد عادی نیست.

وی با تاکید بر اینکه خطر ناشی از تولید گاز منواکسید کربن از الکتریسیته بیشتر است، افزود: همچنین گاز منواکسید کربن بسیار سمی است و به سرعت در محیط منتشر می‌شود و پایداری بسیاری در محیط دارد و شهروندان باید نسبت به سوخت وسایل گاز‌سوزی که در منازل خود دارند به میزان بسیاری توجه کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول