اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

کاهش 71 درصدی مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از کاهش 71 درصدی مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن در این استان خبر داد.

کاهش 71 درصدی مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در چهارمحال و بختیاری

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال دو مورد مرگ ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن در این استان گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما، مردم ممکن است در نصب بخاری‌ها و وسائل گازسوز بی‌احتیاطی کرده و جان خود و خانواده را به خطر بیندازند، برهمین اساس لازم و ضروری است تا مردم احتیاط لازم را داشته باشند.

فیروزبخت آمار کشته شدگان شش ماهه نخست سال گذشته را 9 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کشته شدگان این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به آمار کشته شدگان بر اثر مصرف مواد و اعتیاد در شش ماهه نخست امسال، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 21 نفر بر اثر مصرف مواد فوت کردند که در مقایسه با آمار 26 نفر سال گذشته 19 درصد کاهش داشتیم.

فیروزبخت با بیان اینکه هر رفتاری که در فرد نشان‌دهنده ویژگی‌هایی مانند پیشروی، اشتغال ذهنی، احساس عدم کنترل و ادامه یافتن با توجه به اثرات منفی در فرد باشد، اعتیاد است، افزود: تنها مصرف یک ماده شیمیایی ملاک تشخیص ما برای اعتیاد نیست.

وی از افزایش 14 درصدی تعداد مصدومین تصادفات در شش ماهه نخست سال 91 خبر داد و گفت: در سال 91 تعداد 46 زن و 125 مرد در مجموع 171 نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تعداد آمار گزارش شده در مقایسه با شش ماهه نخست سال 90 که 150 نفر شامل 30 نفر زن و 120 نفر مرد بودند، 14 درصد افزایش داشته است.

فیروزبخت همچنین تعداد آسیب‌دیدگان در اثر نزاع را 5 هزار و 487 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 177 زن و 4 هزار و 310 مرد بودند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول