اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

پروژه انتقال آب چم مهر پلدختر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پروژه انتقال آب چم مهر پلدختر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه انتقال آب چم مهر پلدختر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

علی‌امید سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار کرد: پروژه انتقال آب چم مهر پلدختر از سال 1382 شروع شده و بنا بوده که طی فرایند دو سال به بهره‌برداری برسد، اما به دلایلی این امر صورت نگرفته و امروز با پیشرفت 90 درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 800 میلیون تومان است که در سال جاری 300 میلیون تومان به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح 1200 هکتار از اراضی دیم پلدختر به آبی تبدیل می‌شوند، گفت: تاکنون 7 میلیارد تومان هزینه این پروژه شده و مشکل اصلی آن برق‌رسانی است.

سیفی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه بیش از 800 نفر صاحب شغل می‌شوند، گفت: پروژه انتقال آب واشیان پلدختر یکی دیگر از پروژه‌های در حال اجراست که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پروژه انتقال آب واشیان پلدختر از سال 83 شروع شده و تاکنون 12 میلیارد تومان هزینه شده و 8 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه یک‌هزار و 200 هکتار آبی و 800 شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه یک‌هزار و 700 موتور تلمبه‌ای غیرمجاز در مسیر رودخانه کشکان رود شناسایی شده به وضعیت سدهای لرستان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های سدسازی در دست اجرای استان لرستان حدود 375 میلیون مترمکعب از روان آب‌ها و منابع آبی جاری این استان مهار و زمینه استفاده بهینه از این منابع فراهم می‌شود. 

سیفی افزود: عملیات اجرایی پنج سد مخزنی ایوشان، کمندان، حوضیان، آبسرده و مروک در نقاط مختلف استان درحال اجرا است.

وی اظهار داشت: از این تعداد عملیات اجرایی سه سد مروک دورود، ایوشان خرم‌آباد و سد حوضیان الیگودرز امسال به پایان رسیده و آبگیری می‌شوند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول