اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای چرام:

خط انتقال آب چرام نیازمند بازسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس آبفای چرام گفت: طبق مطالعات بازنگری صورت گرفته روی شبکه شهری چرام، 30 کیلومتر از خط انتقال آب شرب چرام نیاز به بازسازی و جابه‌جایی مجدد دارد.

خط انتقال آب چرام نیازمند بازسازی است

جواد قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام، اظهار کرد: تأمین سلامت مردم از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف مسئولان است و مردم نقش اساسی و مهمی در کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن دارند.

رئیس آبفای چرام گفت: استفاده بهینه از آب لوله‌کشی و عدم آبیاری فضای سبز با آب تصفیه شده از جمله راه‌های همکاری در خصوص مصرف بهینه آب است.

قوامی افزود: مردم با معرفی افراد خاطی که اقدام به انشعاب‌گیری غیرمجاز از شبکه اصلی می‌کنند، در راستای همکاری با شرکت آب و فاضلاب گامی مؤثر بردارند.

وی با بیان اینکه 65 کیلومتر شبکه انتقال آب در شهر چرام وجود دارد، تصریح کرد: طبق مطالعات بازنگری صورت گرفته بر روی شبکه شهری، 30 کیلومتر نیاز به بازسازی و جابه‌جایی مجدد دارد.

این مسئول تصریح کرد: از این مقدار طی سال‌های گذشته 5 هزار متر بازسازی شده که اختصاص اعتبارات داده شده در این زمینه بسیار اندک است.

قوامی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از هدر روی این مایه حیاتی در بحث تخصیص اعتبارات باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، ابراز کرد: طبق مطالعات مهندسین مشاور در آب برای زو‌ن‌بندی و اصلاح و بازسازی شبکه جهت بافت‌های فرسوده و جمع‌آوری لوله‌های گالوانیزه اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان چرام پیگیری فوری تعویض کنتورهای خراب و معیوب خانگی و استفاده از پساب آشپزخانه منازل جهت آبیاری فضای سبز داخل منازل را از همکاری‌های مؤثر مردم این شهرستان با این اداره برشمرد.

وی افزود: نگهداری مناسب و حفاظت بهینه اتصالات و کنتورهای آب خانگی در مقابل ضربه و یخ‌زدگی در جلوگیری از هدر رفت آب بسیار مؤثر است.

قوامی گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری چرام از ابتدای سال 89 شروع به کار کرده و تاکنون بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با وجود سه پیمانکار فعال در حال انجام است، متذکر شد: تاکنون 10 هزار متر شبکه‌های اصلی و فرعی در اقطار مختلف کار شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول