اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بزرگواری:

روشنگری مهم‌ترین وظیفه روحانیت در انتخابات آینده / روحانیت هزینه انتخاباتی افراد نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده اصولگرای کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گفت: روحانیت تنها نقش روشنگری را بر عهده خواهد گرفت و هزینه افراد نمی‌شود.

روشنگری مهم‌ترین وظیفه روحانیت در انتخابات آینده / روحانیت هزینه انتخاباتی افراد نمی‌شود

 حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه آیت‌الله ملک‌حسینی از آن دسته روحانیونی بود که تنها خود را هزینه اسلام و ارزش‌ها و انقلاب کرد، اظهار داشت: باید چنین شخصیت‌های بزرگ روحانی به عنوان الگوی طلاب و روحانیون قرار گیرند.

وی ادامه داد: روحانیت جایگاه برجسته و ممتازی در ایجاد و تثبیت نظام اسلامی داشت و باید این نقش و جایگاه همواره محفوظ و قداست آن بدون آسیب بماند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و نقش روحانیت در مراحل مختلف آن اشاره کرد و گفت: همانگونه که در کلام بزرگان ما از صدر تاکنون بوده و در سده اخیر بزرگان و علمایی همچون آیت‌الله شهید مدرس و به خصوص امام راحل به آن اشاره کرده‌اند دین و سیاست هرگز از یکدیگر جدا شدنی نیستند.

وی در ادامه به سابقه حضور روحانیت در انتخابات ریاست‌جمهوری ادوار گذشته و نحوه تصمیم‌گیری آن‌ها اشاره کرد و گفت: جریان اصولگرا که در گذشته با نام‌های دیگر از جمله جریان راست در محافل سیاسی شناخته می‌شد همواره در تصمیم‌گیری کلان خود به روحانیت رجوع می‌کرد.

بزرگواری عنوان کرد: جامعه روحانیت مبارز تهران مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری برای این جریان سیاسی بوده و می‌توان گفت که پدر معنوی جریان اصولگرایی این تشکل بزرگ روحانی به شمار می‌رود.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در پاسخ به این سؤال که چرا در طول سالیان گذشته این نقش همانند گذشته به چشم نمی‌آید، تصریح کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم و شکستی که این جریان در انتخابات داشت بنا به دلایل مختلف این نقش کمرنگ شد.

وی گفت: متأسفانه به هر دلیل نقش روحانیت در انتخابات‌ها کمرنگ شد که شاید بسیاری از مشکلات در چند سال اخیر و به خصوص در حال حاضر به همین دلیل باشد.

بزرگواری به نمونه‌ای از رفتارهای سیاسیون با روحانیت در همین زمینه اشاره کرد و گفت: برای مثال رفتار خوبی با آیت‌الله مصباح در بعد از حاکمیت دولت کنونی نشد با وجود این که ایشان زحمات زیادی برای حاکم شدن تفکر اصولگرایی پس از جریان اصلاحات متقبل شد.

نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانیت هرگز خود را در انتخابات هزینه افراد و جریانات نخواهد کرد، یادآور شد: اما نباید این گونه القا شود که روحانیت از میدان پا پس کشیده بلکه این قشر باید نقش روشنگرانه و هدایتگر خود را به خوبی و با توجه به شرایط کنونی بیش از گذشته حفظ کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول