اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

ورود به فضای تبلیغاتی انتخابات دور از شان ائمه جمعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با هشدار نسبت به ورود برخی ائمه جمعه در فضای تبلیغاتی انتخابات اظهار داشت: ورود به فضای تبلیغاتی انتخابات دور از شان ائمه جمعه است.

ورود به فضای تبلیغاتی انتخابات دور از شان ائمه جمعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه شهرستان ورامین به امامت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی و آغاز 34 سالگی اقامه نماز جمعه ورامین به امامت ایشان و به امر مبارک حضرت امام خمینی (ره) بر آن شدیم گفت‌و‌گویی متفاوت از گذشته و راجع به مسائل روز کشور و منطقه با ایشان داشته باشیم که در پی این قلم ماحصل این گفت‌وگوی صمیمی به سمع و نظر شما می‌رسد.

فارس: نظرتان در ارتباط با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات چیست؟

اولاً تبریک عرض می‌کنم عید سعید غدیر را به شما و تمام زحمتکشان و دلسوزان انقلاب اسلامی و مردم عزیز، سئوال خوبی پرسیدید، انتخابات نشانه جمهوریت نظام است و طبق فرمایش رهبری «مایه آبرو» برای نظام اسلامی است اما هر چیز به وقت خود، برخی دیده می‌شود از همین حالا و حتی زودتر از این‌ها شروع به فعالیت انتخاباتی می‌کنند، تبلیغات می‌کنند، وعده می‌دهند، به مردم می‌گویند ما اگر بیاییم فلان کار را می‌کنیم، خوب الان آن کار را انجام دهید، اگر واقعا مرد عمل هستید الان خدمت کنید، کشور نیاز به خدمت دارد، دست و پای کسی هم بسته نیست، نمی‌توانید بگویید دست و پایم بسته بود، کار نتوانستم بکنم، خیر، ملت هوشیار است، تفاوت بین کار کردن و شعار دادن را می‌فهمد، اگر واقعاً ادعای ولایت‌مداری و دلسوزی برای مردم دارید به مشکلات رسیدگی کنید، ورود زودرس به انتخابات سم است برای جامعه.

فارس: به عنوان با سابقه‌ترین امام جمعه کشور چه توصیه‌ای به ائمه جمعه در ارتباط با انتخابات دارید؟

خوب، عقیده من این است که ائمه جمعه در مساله انتخابات چه در حال حاضر و چه در بحبوحه انتخابات و در اوج تبلیغات نامزدها ورود نکنند، البته بیان مسائل کلی در مورد اینکه مردم به چه معیارهایی رای دهند خوب و چه بسا نیاز است، تشریح معیارهایی که توسط رهبری بیان می‌شود برای مردم، هشدار در مورد نفوذ عناصر خاص در انتخابات، آگاهی دادن به مردم در مورد قانون انتخابات، قوانین تبلیغات و ... این‌ها خوب است اما اینکه برخی بیایند با گروه یا نامزدهای خاصی ائتلاف کنند، بیایند فعالیت انتخاباتی کنند، این‌ها مذموم است، ورود به این فضا دور از شان ائمه جمعه است.

مبادا از تشکیلات دفتر امام جمعه، نفوذ امام جمعه در بین مردم، حسن اعتماد مردم به ائمه جمعه و ... برای نامزد خاصی بهره برده شود، چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در برخی فعالیت انتخابات شوراها که دیده می‌شود برخی تحرکات آغاز شده است، ائمه جمعه از کف و سوت فلان سایت و فلان نشریه یا گروه خوشحال نشوند، تنها رضایت خداوند را ملاک قرار دهند.

صلاح عمومی نظام و مصالح کشور و منطقه خود را در نظر بگیرند، تمایل به شخص خاصی اصلا صلاح نیست.

فارس: توصیه شما به مسئولان چیست؟

توصیه بنده که بارها و بارها هم گفتم حفظ وحدت است، حفظ صمیمیت است، اگر کار برای رضای خدا باشد، اگر هدف الهی باشد، دیگر دعوا معنا ندارد، هدف اولی حفظ نظام، ملت و جامعه است، همان‌طور که امام راحل فرمودند حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است، باید در جهت تقویت نظام گام برداریم و حرکت کنیم نه تضعیف، همان بحثی که رهبری کردند، نباید بگذاریم انتخابات که مایه حفظ آبروی نظام است به بی‌آبرویی تبدیل شود، البته اختلاف نظر طبیعی است، نمی‌توان انتظار داشت که نباشد، اما بنشینند در جلسات همدلی اختلافات نظر را حل کنند.

اگر هم جایی اختلاف باقی ماند، اختیارات و وظایف طبق قانون واضح است، دلیلی برای ایجاد تشنج نیست، اگر قرار باشد هرجا به خواسته ما عمل نشد شلوغ کنیم که نمی‌شود، نگذاریم شکاف و تفرقه به میان مردم کشیده شود، مگر مقام و زندگی دنیوی چقدر ارزش دارد، برای لحظه به لحظه مسئولیت‌هایمان باید بازخواست الهی شویم، باید جوابگوی پروردگار باشیم.

فارس: در منطقه خودمان برخی مسئولان خود را بی‌نیاز از مشورت با دیگران می‌دانند و خودسرانه عمل می‌کنند، نظر شما راجع به این افراد چیست؟

مشورت نکردن این معنی را می‌دهد که من خود عقل کامل هستم، این درست نیست، پیامبر اعظم (ص) با آنکه عقل کل بودند در کارها مشورت می‌کردند، در قرآن می‌فرمایند «و شاورهم فی الامر»، مشورت دستوری حکیمانه است که اسلام داده است. کسی که مشورت کند در واقع موفقیت را در کارهای خود افزایش داده است.

در پنجم آبان سال 1358 با حکمی که توسط حضرت امام خمینی (ره) صادر شد، نخستین نماز جمعه شهرستان ورامین 98 روز پس از اقامه نخستین نماز جمعه کشور در تهران برپا شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول