اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

ترفندهای دشمنان در انتخابات آینده رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: باید با بصیرت ترفندهای دشمنان را در انتخابات آینده به خوبی رصد کنیم.

ترفندهای دشمنان در انتخابات آینده رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمدجواد لاریجانی ظهر امروز در چهل و چهارمین گردهمایی دو روزه معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دهکده ساحلی انزلی روند توسعه علم در کشور را در حال رشد دانست و اظهار کرد: در سه دهه گذشته شاهد رشد علمی خوب در کشور بوده‌ایم.

وی جامعه علمی و دانشجویان کشور را نیازمند برخورداری از بصیرت سیاسی خواند و افزود: بصیرت سیاسی مربوط به زمان خاصی نیست و بصیرت به لحاظ عمقی و ظرفیت برتر از روشنگری است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه دانشجویان باید به سلاح بصیرت مسلح شوند، تصریح کرد: توجه به موضوع بصیرت در فرمایش‌های مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه‌هاست.

لاریجانی با اشاره به اینکه بصیر دارای ویژگی‌های عمیق است، خاطرنشان کرد: بصیرت با اصطلاحاتی مانند نور در ادبیات اسلامی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بصیرت در دانشگاه‌ها ابراز کرد: جریان اصلاح‌طلبی در فتنه 88 با کمرنگ کردن فقاهت در بحث بصیرت همراه بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه موج روشنفکری را همراه با سکولاریسم خواند و بیان کرد: سکولار نقطه سعادت را انسان می‌داند نه خدا.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: خیزش‌های اسلامی مردم منطقه مورد مخالفت بسیاری از افراد در داخل و خارج بوده است.

لاریجانی بیداری اسلامی را ثمره انقلاب اسلامی نامید و یادآور شد: جریانان فکری جریان اسلام بوده و بیداری کشورها نشانه اسلامی بودن آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه مشروعیت حکومت باید در راستای ولایت فقیه باشد، متذکر شد: تشخیص ضابطه مشروعیت حکومت، توجه به مصادیق آن و تولی و تبری از جمله وظایف آحاد جامعه در شرایط کنونی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره فعالیت رسانه‌های غربی علیه اسلام بیان کرد:‌ رسانه‌های غربی به دنبال این هستند که با تحمیل سوژه‌های خارجی مردم و مسئولان کشورهای مورد هدف را در القای وضعیت گمراه کنند.

وی مسلح کردن دانشجویان و مردم به متدولوژی را برای مقابله با تهاجم دشمن مهم دانست و ابراز کرد: سه رکن اصلی در مجهز کردن فرزندان به متدولوژی مقابله با دشمن شامل منطق نعمت، نقطه مرجع و انقلاب اسلامی است.

لاریجانی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری اذعان کرد: باید با بصیرت ترفندهای دشمن را در انتخابات آینده به خوبی رصد کنیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز در همایش مذکور برگزاری گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور را با هدف توسعه آموزش عالی و بحث آمایش آموزش عالی، بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل آموزشی دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت آموزش عالی عنوان کرد.

سعید قدیمی، برنامه‌ریزی درسی آموزشی، قوانین و مقررات آیین‌نامه‌ها، توسعه تحصیلات تکمیلی و تقویت دوره‌های مهارتی به ویژه در مقطع کاردانی را از جمله موارد مهم همایش مذکور ذکر کرد.

وی اضافه کرد: نظارت ارزیابی، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، جذب هیئت علمی و اجرایی کردن طرح آمایش از دیگر اهداف همایش است.

به گفته این مسئول، معاونان آموزشی 137 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور در همایش مذکور حضور دارند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول