اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

مسئولان در آستانه انتخابات بهانه دست دشمن ندهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: دشمن انتخابات و نظام مردم‌سالار را نشانه رفته که مسئولان باید با حفظ هوشیاری در آستانه انتخابات بهانه دست دشمن ندهند.

مسئولان در آستانه انتخابات بهانه دست دشمن ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه دنا ضمن دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه عنوان کرد: تقوا باعث نزدیکی دل‌ها به خدا می‌شود و حضور در نماز جمعه و جماعات از برکات تقوا به شمار می‌رود.

 خطیب جمعه دنا با اشاره به بحث‌های گذشته پیرامون ازدواج تاکید کرد: پسر و دختر باید هم‌کف و هم‌شأن باشند یعنی با هم سنخیت داشته و هم‌تراز هم باشند هر چه در ازدواج پسر و دختر هم‌کف باشند تناسب بهتر و زندگی بهتر برقرار خواهد بود و اگر این تناسب وجود نداشته باشد باعث سستی و جدایی در خانواده می‌شود.

 قاسم‌زاده با اشاره به اینکه این تناسب باید هم فکری باشد و هم ظاهری گفت: مرد مسلمان و یا زن مسلمان نمی‌تواند با غیر مسلمان ازدواج کند چون هم‌کف و هم‌شأن نیستند لذا زن و مرد مسلمان نمی‌توانند با فرقه‌های ضاله‌ای که وجود دارد ازدواج کنند.

وی عشق را دو سویه و دو طرفه دانست و افزود: عشق محور زندگی انسان است آن چیزی که در راه خدا باشد با ازدواج زن و مرد احساس مسئولیت می‌کنند و اگر این امر الهی باشد زندگی ما جاودانه خواهد ماند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا ازدواج آسان را سفارش کرد و یادآور شد: برای ازدواج آسان بگیرید و به دور از تشریفات و خرج‌های اضافی این کار را انجام دهید و از هزینه‌های حرام مثل ارگ و موسیقی بپرهیزید و آن‌ها را از زندگی و ازدواج دور کنید.

امام جمعه دنا به حدیثی از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر (ع) فرمودند هر کس سه هفته نماز جمعه را بدون علت ترک کند خداوند بر قلبش مهر می‌زند و کسی که حضور در نماز جمعه و جماعات ندارد در برابر مردم هم مسئولیت‌پذیر نخواهد بود و بر همین اساس ملاک ارزیابی مسئولان نزد مردم حضور در نماز جمعه و جماعات است.

وی با توجه به انتخابات آمریکا و شرکت مردم در سایه پول و هزینه‌های تبلیغاتی بیان کرد: هر روز وضعیت نابسامانی در آمریکا بالا می‌رود و بدهکاری‌های این کشور نجومی شده، لذا تصمیم‌گیر اصلی در این کشور صهیونیست‌ها هستند.

خطیب جمعه دنا پیروی از ولی امر مسلمین را یادآور شد و عنوان کرد: مردم ما با پیروی از ولی‌امر مسلمین باید بیدار باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

 قاسم‌زاده تصریح کرد: ملت ما خود را پیرو محض ولایت فقیه می‌دانند که لازم است سران سه قوه و همه مجریان قانون از حاشیه‌ها و جناح‌بندی‌ بپرهیزند چرا که آمریکا منتظر انتخابات ما بوده پس باید مواظب رفتار و برخورد خود باشیم تا بهانه به دست دشمن نیفتد.

 انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول