اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست تبیین رسالت‌های دانشجویی در دانشگاه قم ـ 2

با‌قری‌لنکرانی: ورود زودهنگا‌م به انتخابات ‌موجب ‌تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: ورود مصداقی به انتخابات از هم‌اکنون بیشتر زیان داشته و موجب دعواهای انتخاباتی و تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می‌شود.

با‌قری‌لنکرانی: ورود زودهنگا‌م به انتخابات ‌موجب ‌تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در نشست «تبیین رسالت‌های دانشجویی» که در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که در ارتباط با کرسی‌های آزاداندیشی مطرح شد ابراز کرد: پاسخ‌گویی به نقادی دانشجویان بسیار مشکل است زیرا بی‌رحمانه‌ترین نقدها توسط آنان صورت می‌گیرد.

وی افزود: مزیت نقدهای دانشجویان ایده گرفتن از سخنان آنها و نیز بررسی نحوه مدیریت مسئولان دانشگاه و سایر نهادهاست که این مسئله سبب حل شبهات دانشجویان می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در کرسی‌های آزاداندیشی این مسئله بیش از گذشته تجلی می‌یابد گفت: حضور در دانشگاه برای مسئولان می‌تواند لذت‌بخش و الهام‌دهنده باشد و برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی نیز در صورت ارج نهادن به آن‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی به مدیران بدهد به شرطی که دانشجویان نیز با تأمل و تفکر به طرح سئوال بپردازند.

سئوال دیگری که از باقری‌لنکرانی صورت گرفته در خصوص میزان تأثیر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها بود که وی در جواب عنوان داشت: تلفیق جنسیتی یک ضرورت برای آموزش عالی محسوب نمی‌شود ضمن اینکه دیده شده در اماکنی که کلاس‌ها تک‌جنسیتی باشند، بهره‌وری آموزشی بهتری وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در برخی رشته‌ها و اماکن ضروری است که تلفیق جنسیتی وجود داشته باشد اما باید توجه داشت که برخی فکر می‌کنند تمام معضلات فرهنگی دانشگاه با تفکیک جنسیتی حل خواهد شد در حالی که این کار تنها پاک کردن صورت مسئله بوده و این امر در همه موارد نمی‌تواند منجر به حل مشکلات شود.

باقری‌لنکرانی در پاسخ به سئوال دیگری در ‌ارتباط‌ با احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: قبلاً گفته‌ام ورود مصداقی به انتخابات از هم‌اکنون بیشتر زیان داشته و موجب دعواهای انتخاباتی و تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می‌شود و شبهه فردی بودن این سمت را مطرح می‌کند اما برخی در همان زمان، موضع‌گیری‌های تندی در مقابل این سخنان کرده و خواستار معرفی اشخاص شدند هر چند مدتی پیش افرادی که یا خود را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کردند یا اینکه دیگران را به این کار گماشته بودند اکنون برخلاف این عمل خود سخن می‌گویند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران یک نوع تقابل گفتمانی خواهد بود گفت: پس از تغییر قانون اساسی ایران در اوایل انقلاب این رویه وجود داشته اما کسانی که در این مقام قرار می‌گرفتند گاهی این مسئله را فراموش می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از جنگ گفتمان بازسازی کشور به دلیل جنگ وجود داشت و امام خمینی(ره) نیز بر جنبه فرهنگی این مسئله تاکید داشتند و در ماه‌های آخر عمرشان مکتوبات فراوانی را برای اجرا به رشته تحریر درآوردند اما این نکات به فراموشی سپرده شد.

باقری‌لنکرانی با اشاره به 20 میلیون رأی به محمد خاتمی افزود: مردم در انتخابات دوم خرداد، به نقد سیاست‌های هشت سال دولت سازندگی پرداخته و تنها یک سخن آقای ناطق نوری مبنی بر ادامه سیاست‌های دولت قبلی منجر به ریزش رأی وی شد.

وزیر بهداشت دولت نهم با بیان اینکه خاتمی گمان کرد رأی میلیونی مردم متعلق به فرد او بوده است گفت: کار به جایی رسیده که اصلاح‌طلبان به تحریف تاریخ پرداخته و عنوان می‌کنند در دوران ما فساد اقتصادی وجود نداشته در حالی‌که پرونده‌های زیادی در این زمینه موجود است.

وی خاطر نشان کرد: اگر آقای احمدی‌نژاد هم به این معضل گرفتار شده و رأی مردم را متعلق به شخص خود بداند دچار این مشکلات می‌شود.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه نقد امروز مردم به دولت در خصوص میزان عدالت‌محوری است گفت: مردم ایران بر سر اصول و ارزش‌ها ایستاده‌اند و ممکن است تنها از یک شخص خاص انتقاد کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وظیفه دانشجویان در انتخابات آتی ریاست جمهوری با اشاره به یکی از روایات اسلامی بیان داشت: امیدواریم همه افراد از شرّ ریاست‌طلبی رها شوند.

مذاکره با گروه 1+5 و موکول کردن آن به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضوع سئوال بعدی از باقری لنکرانی بود و او در جواب گفت: غرب گمان می‌کند که ایران در حال اضمحلال بوده و اکنون بهترین زمان برای اعمال فشارها در مذاکرات است و فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی امروز از موضع ضعف با آن‌ها سخن خواهد گفت اما واقعیت امر این است که ایران مشکلات اقتصادی را با امید به خداوند از سر خواهد گذراند و این مسئله آزمونی سخت برای قوای مجریه و مقننه خواهد بود ضمن اینکه به بهای پرداخت شده برای گذر از این معضل نیز باید توجه شود.

وی افزود: غرب باید بداند جمهوری اسلامی مستحکم‌تر از این است که با مشکلات کنونی عقب‌نشینی کند اما مسئولان نیز باید تمام جوانب را مدنظر داشته باشند هر چند برخی این توجه را ندارند که نباید هزینه‌ای اضافی بر مردم برای گذر از مشکلات ایجاد کنند.

باقری‌لنکرانی در جواب به یکی دیگر از سئوالات در خصوص چرایی خروج شخص وی از دولت ابراز کرد: آقای احمدی‌نژاد در یکی از جلسات بیان داشت که به این نتیجه رسیده‌ایم سه وزیر زن در کابینه داشته باشیم و یکی از آن‌ها وزارت بهداشت و درمان است و این واقعیتی است که در آن زمان اتفاق افتاد.

یکی از دانشجویان هم در مورد امکان بهبود اوضاع اقتصادی در دولت بعدی سئوال پرسید و باقری‌لنکرانی هم پاسخ داد: من اقتصاددان نیستم اما واقعیت این است که وابستگی به نفت و نیز اصرار برخی برای به سرانجام رساندن بعضی پروژه‌های غیر ضروری مشکلاتی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول