اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‏های عمومی استان سمنان:

ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی وظیفه یک دستگاه نیست

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی وظیفه یک یا چند دستگاه نیست؛ بلکه باید به عنوان یک فرایند عمومی و جمعی مدنظر قرار گیرد.

ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی وظیفه یک دستگاه نیست

هدایت‏الله خیاطیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‏خوانی اظهار داشت: اگر چشم‏انداز سال 1404 جمهوری اسلامی ایران مورد نظر قرار گیرد، می‏بینیم افق‏هایی برای کشور در آن ترسیم شده است که این افق‏ها بسیار پراهمیت هستند.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در منطقه خاورمیانه آنچنان که در این چشم‏انداز ترسیم شده، قدرت علمی برتر باشیم و همچنین از ابعاد فرهنگی و زبان فارسی که یک زبان فاخر ملی و منطقه‏ای است، بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید اقدامات مختلفی صورت گیرد.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان ادامه داد: در این راستا، ارتقا دادن فرهنگ مردم برای حصول به چنین چشم‏اندازی، بدون افزایش آگاهی‏های عمومی و علمی آنها امکان‏پذیر نیست و در این مسیر باید از توسعه کتاب و کتاب‏خوانی کمک گرفت.

خیاطیان اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی مسیر اصلی برای رسیدن به چشم‏انداز 1404 کشور است.

خانواده‏ها به مطالعه کودکان خود توجه کنند

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: در بخش پایه نیز باید توجه ویژه‏ای به بحث کتاب‏خوانی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم و اهداف برنامه‏ریزی شده‏ای را در این حوزه دنبال کنیم.

خیاطیان ادامه داد: کتاب و کتاب‏خوانی باید به عنوان یک عادت در میان مردم درآید و برای رسیدن به این هدف باید از دوران کودکی و نوجوانی کار را آغاز کنیم و حتی می‏توان خردسالان را هم مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی خود به خود روشن است و باید برای تبدیل این فرهنگ به یک حالت نهادینه و عادت، خانواده‏ها به مطالعه کودکان خود توجه کنند.

ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی یک وظیفه است

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان همچنین گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی وابسته به یک یا چند دستگاه نیست؛ بلکه باید به عنوان یک وظیفه و فرایند عمومی و جمعی مد نظر قرار گیرد و دنبال شود.

خیاطیان ادامه داد: همه افراد، خانواده‏ها، اجتماع و دستگاه‏های اجرایی باید به نوبه خود پایه‏گذار فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی باشند و به این امر مهم بپردازند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‏ها در نهادینه‏ شدن فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی بیشتر مؤثر و سیاست‏گذار هستند و می‏توانند نقش کلیدی‏تری را برای بسترسازی این بخش ایفا کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: طبیعتاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور به عنوان دو دستگاه اصلی متولی کتاب و کتاب‏خوانی تعریف شده‏اند.

خیاطیان ادامه داد: در کنار آنها، مراکزی نظیر مدارس و دانشگاه‏ها می‏توانند نقش اساسی در این زمینه ایفا کنند تا این هدف ممکن شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول