اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

ائمه جماعات فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب ترتیبی اتخاذ شود که ائمه جماعات سراسر استان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی کنند.

ائمه جماعات فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ شود که ائمه جمعه سراسر استان قبل از هفته کتاب از طریق تریبون‌های نماز جمعه، درباره گرامیداشت هفته کتاب و ترویج کتاب‌خوانی سخنرانی کنند.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان، گفت: لازم است تا مقدمات دیدار کتابداران با ائمه جمعه استان در طول هفته کتاب فراهم شود.

صادقی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: با نهادینه کردن عادت به مطالعه در تمامی تفکرات، اندیشه‌ها و دل‌ها زمینه همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه مستمر می‎شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرداختن به اصولی از مسایل فرهنگی کشور از جمله مسئله کتاب و کتاب‌خوانی و راه‌حل‌هایی برای رفع معضلات، تنگناها و مشکلات آن، اگرچه اموری است که نیازمند همت همگانی است، ولی بخش‌‎های دولتی مسئول آن هستند و باید در راه آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس کسانی که برای غذای روان و اندیشه نسبت به تهیه و توزیع کتاب می‎پردازند، باید بدانند که خدمت در این‌گونه کارها فایده داشته و همچنین دارای پاداش بزرگی است.

صادقی تصریح کرد: هرگاه ضرورت کتاب‌خوانی و اهمیت آن برای همگان تفسیر و تعبیر شود در آن صورت در هیچ جایی نباید فردی یافت شود که با مطالعه بیگانه باشد.

وی با اشاره به راه‌ها و شیوه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: برای جذب و جلب افراد به مطالعه راه‌هایی وجود دارد تا آنها را به کتاب و کتاب‌خوانی ترغیب و تشویق کنند که از جمله این راه‌ها برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه‌نویسی کتاب‎ها، فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان است که نیاز به کمک دارند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول