اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان قم:

کتاب‌خوانی بسترساز خلاقیت و تولید فکر است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان قم کتاب‌خوانی را بسترساز خلاقیت و تولید فکر دانست و گفت: کتاب لازمه یک جامعه جوان در مسیر پیشرفت و بالندگی است.

کتاب‌خوانی بسترساز خلاقیت و تولید فکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محمدرضا باقرپناهی افزود: این تفکر باید در جوانان و نسل جوان جامعه ما نهادینه و تبیین شود که با عدم مطالعه خود را دچار خودتحریمی نکنند و این محدودیت را برای خود تحمل نکنند.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر ایجاد و تأمین الزامات و امکانات برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان خود به این امر توجه داشته باشند و از آن دیدگاه تصمیمات لازم را به صورت سالانه اتخاذ کرده و برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان امر باید تبیین فرهنگ مطالعه را در اولویت‌های کار فرهنگی خود قرار دهند و با توجه به میزان هجمه‌های فرهنگی دشمن برای مبارزه با این تهاجمات باید جوانان را به کتاب‌خوانی تشویق کرد.

باقرپناهی در ادامه با تاکید بر تأمین اعتبارات لازم در این بخش افزود: این نهاد برای ایفای نقش و رسالت خود نباید از لحاظ اعتباری به سازمان و نهاد دیگری وابسته باشد بلکه باید بتواند خود به صورت مستقل در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی کتاب را جزو لاینفک و ضروری فرهنگ مردم و خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: جامعه زنان در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

عضو شورای شهر قم کتاب‌خوانی را بسترساز خلاقیت و تولید فکر دانست و افزود: کتاب لازمه یک جامعه جوان در مسیر پیشرفت و بالندگی است.

باقرپناهی در بخش دیگر سخنان خود کمبود فضاهای کتابخانه‌ای را از مشکلات موجود در این زمینه در استان قم برشمرد و افزود: فضاهای مناسب برای مطالعه در این استان کم است.

وی برای جبران مشکل کمبود فضا گفت: ساختمان‌های عمومی در فضاهای غیر کاری می‌توانند اقدام به طراحی و راه‌اندازی فضا برای مطالعه کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم ادامه داد: با فراهم شدن فضاهای لازم، مناسب و در دسترس برای مطالعه مردم در جوانان گرایش برای مطالعه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول