اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه شهرکرد:

احتکار از مظاهر خیانت به ملت و نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: احتکار از مظاهر خیانت به ملت و نظام اسلامی است.

احتکار از مظاهر خیانت به ملت و نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مرتضی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا بهترین زاد و توشه‌ای است که می‎توان آن را برای آخرت خود ذخیره کرد.

وی با بیان اینکه خدا همواره با متقیان و پرهیزکاران است، افزود: این همراهی خدا مهربانانه و رحیمانه است و شامل همه انسان‌ها نمی‌شود.

احمدی در ادامه به 24 ذی‌الحجه روز مباهله اشاره کرد و گفت:در این روز آیاتی از جانب خدا بر پیامبر(ص) نازل شد که بر جانشینی و افضلیت امام علی(ع) دلالت دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اظهار داشت: در هفته‌ای که پیش رو داریم مناسبت‌ها و رویدادهای بسیار مهمی قرار دارد که توجه به هر یک از این رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدی با گرامیداشت روز خانواده، بر ضرورت توجه به مبانی دینی و اخلاقی دین اسلام در این رابطه تاکید کرد و افزود: اسلام از همان ابتدای تشکیل خانواده و انتخاب همسر برای افراد برنامه‌های انسان‌سازی قرار داده که بهره‌گیری از این برنامه‌ها می‌تواند افراد را به خیر و رستگاری رهنمون کند.

وی ادامه داد: جوانان برای انتخاب همسر معیارهای اصیل و دینی را مدنظر قرار داشته باشند و در این رابطه کمال احتیاط و دقت را به کار گیرند.

احمدی همچنین بر ضرورت مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: این بدحجابی‌ها امنیت جامعه را به خطر می‎اندازد و بر همین اساس ضروری است تا از ایجاد این گونه مظاهر در جامعه جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات کنونی و افزایش آمار طلاق در جامعه نتیجه ارتباط‌های غیر شرعی دختران و پسران پیش از ازدواج است که باید خانواده‌ها نسبت به این مسئله آگاه بوده و از این مسائل و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در بین دانش‌آموزان، ایجاد اختلاف در جامعه را خیانت بزرگی دانست و تصریح کرد: هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف برانگیزد، خیانت‌کار است و باید به مقابله با آن پرداخت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سران سه قوه به سرعت به فرمایش مقام معظم رهبری واکنش نشان داده و با نوشتن نامه به معظم‌له اطاعت خود را از این فرمایشات اعلام کرده و بر ضرورت وحدت و همدلی برای پیشبرد امور در شرایط حساس کنونی تاکید کردند.

احمدی به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ملت‌های منطقه اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام با حربه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی همواره سعی داشته‌اند تا بین مسلمانان ایجاد اختلاف کنند که با تقوای سیاسی می‌توان این توطئه‌ها را خنثی کرد.

خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه درصدد فروش سلاح‌ها و تسلیحات سبک و سنگین خود هستند و کشورها را به جان هم می‌اندازند.

وی، احتکار را از مظاهر خیانت به ملت و جامعه اسلامی برشمرد و گفت: احتکار هم از نظر عقل و هم از نظر شرع مذموم و نادرست است و بر همین اساس از تعزیرات حکومتی انتظار می‎رود تا محتکران را شناسایی و با آنهایی که انبارهایشان را از آذوقه ملت پر کرده‌اند به صورت جدی و قانونی برخورد کند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول