اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت شطرنج کرمان خبر داد

آغاز لیگ شطرنج قهرمانی کرمان از 26 آبان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت شطرنج استان کرمان گفت: لیگ شطرنج استان کرمان 26 آبان ماه استارت می‌خورد.

آغاز لیگ شطرنج قهرمانی کرمان از 26 آبان

علیرضا موسی‌علی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مسابقات لیگ شطرنج قهرمانی استان کرمان از 26 آبان ماه با حضور تیم‌های مختلفی از استان کرمان و به میزبانی هیئت شطرنج شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رقابت‌ها را بالا بردن سطح کمی و کیفی شطرنج در استان و ایجاد پشتوانه مناسب برای حضور مؤثر در مسابقات مختلف دانست و عنوان کرد: ترغیب و تشویق مراکز مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و همچنین ایجاد فضایی مناسب به منظور شناخت شطرنج‌بازان مستعد برگزار می‌شود.

موسی‌علی با تاکید بر برگزاری این مسابقات بر اساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج گفت: علاقمندان و افراد واجد شرایط برای حضور در این مسابقات تا 25 آبان ماه فرصت ثبت‌نام دارند و این رقابت‌ها به صورت تیمی و به روش سوئیسی برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت شطرنج استان کرمان ژ با بیان اینکه زمان بازی‌ها 90 دقیقه برای هر بازیکن به علاوه 30 ثانیه اضافه به ازای هر حرکت از نخستین حرکت بازی است، تصریح کرد: هر تیم برای حضور در مسابقات لیگ شطرنج استان مجاز به نام‌نویسی شش شطرنج‌باز است.

وی استفاده تیم‌ها را از حداکثر دو بازیکن ریتینگ‌دار مجاز اعلام کرد و گفت: انتخاب سرداور مسابقات نیز بر عهده کمیته داوران استان کرمان است.

این مسئول اذعان داشت: به تیم‌های اول تا سوم لیگ شطرنج استان به ترتیب جوایز نقدی هفت، پنج و سه میلیون ریالی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول